A biciklisek birodalmává vált Asmara, Eritrea fővárosa, ahol autót alig látni.
Asmara utcáin kevés az autó, ellentétben Afrika többi, közlekedési dugóktól és zsúfoltságtól szenvedő fővárosával. A sajátos helyzetnek számos oka van, ami végül is a helyieket kétkerekűre kényszerítette.
A sok évtizedes háborúskodás, a nélkülözések és a magas importvámok miatt kevesen tudnak autót venni. Az üzemanyag drága, ha egyáltalán lehet kapni. Az eritreaiak mindenféle fajta és színű kerékpárt használnak, és nyeregbe pattan fiatal és idős, nő és férfi, sportoló és háziasszony. A kerékpárok és az alkatrészek importja ugyanis szintén drága, ezért Eritrea megtanult önellátó lenni a kétkerekűek karbantartása terén is.
Eritrea egy Kelet-Afrika területén található állam. Északon a Vörös-tenger és Szudán, keleten a Vörös-tenger, délen Dzsibuti és Etiópia, nyugaton pedig Szudán határolja.
Afrika és egyben a világ egyik legszegényebb, Észak-Korea mellett a világ legelzártabb országa.
A sport-kerékpározást, amit az olaszok honosították meg. 1946 óta rendezik meg a Giro d’Eritreát, illetve hétvégente utcai futamokat tartanak. Ezek alapján nem is csoda, hogy a kerékpározás a nemzeti sporttá vállt, és az eritreai bringások rendre remekül a nemzetközi versenyeken. ((Daniel Teklehaimanot, Natnael Berhane és Merhawi Kudus)
HVG egy cikke alapján.