Közzétették a fontossági sorrendbe szedett fejlesztési terveket.
Elkészült és közzétették a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó priorizált, pontokba szedett 2030-is szóló Budapesti Mobilitási Tervet. Ez az egyelőre egyeztetésre és véleményezésre bocsátott terv tartalmazza azokat a közlekedési fejlesztési terveket és beruházásokat, amelyekről egyáltalán szó lehet a következő években.
A terv három (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kidolgozott javaslatokat tartalmaz. Jó hír, a kerékpáros fejlesztések, a szűkös költség keretben vannak jelen. A rossz viszont az, hogy a felállított 21 pontból egy sincs az első 5-ben. Tehát a kevesebb pénz érkezik a tervezettnél, a sor végén lévőkkel kezdve elkezdik kihúzogatni a listán lévő fejlesztési terveket.
Az eldöntött projektek listáján (ezekre már elvileg megvan a pénz) is találunk két elemet:
- a Hungária krt. – Könyves K. krt. kerékpáros infrastruktúra korszerűsítése
- az EuroVelo6 és EuroVelo14 nemzetközi kerékpárútvonalak fejlesztése
Ezek után nézzük a megvalósításra javasolt rangsorolt projektek kerékpáros fejlesztéseit. A projektek elé írt szám a fejlesztés sorban elfoglalt helyét jelenti:
(...)
12. a közbringa-rendszer továbbfejlesztése
13. a Szilas-patak menti kerékpáros-infrastruktúra fejlesztése
(...)
és a lista utolsó pontja amiért izgulhatunk:
21. a Nagykörút komplex keresztmetszeti felülvizsgálata, gyalogos-kerékpáros lehetőségekkel
Bővebb infó és a komplex anyag ITT érhető el. április 11 és május 11 között. (Budapesti Mobilitási Terv 2030, egyeztetési változat: II. Közlekedésfejlesztési és beruházási programjavaslat. A végén található egy összefüggő jól áttekinthető táblázatos rész!)