Megkezdődhet az EuroVelo nemzetközi kerékpárutak fejlesztésének első üteme.
Tarlós István Budapest főpolgármestere, a Bringázz a munkába! kampány megnyitóján azt mondta: az utóbbi tíz évben a korábbinál lényegesen nagyobb a kerékpáros-fejlesztések volumene.
Bővült a BuBi (Budapest Bicikli) rendszere, szélesedett a kerékpárutak hálózata, támogatást kap a Bringázz a munkába! akció. A legfontosabbnak azt nevezte, hogy együttműködési megállapodást írtak alá a Magyar Kerékpárosklubbal, amelynek így megnő a beleszólási lehetősége a budapesti közlekedés kérdéseibe. A fővárosi önkormányzat Budapest közlekedését "kompakt rendszerként" kezeli, ennek hangsúlyos résztvevője a kerékpáros-társadalom.
Az Európai Kerékpáros Szövetség 15, a kontinenst átszelő kerékpárútvonalat akar kialakítani, ami részben már megvalósult. Az EuroVelo teljes hossza 70 ezer kilométer, amelyből 45 ezer már elkészült. 2019 és 2020 között megvalósulhat a 6-os útvonal Lánchíd és észak-budai városhatár közötti, mintegy 15 kilométeres szakaszának, valamint a nemrégiben jóváhagyott, 11-es számú, Graz-Balaton-Budapest-Kolozsvár vonalon haladó út magyarországi szakaszának fejlesztése.
Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kiemelte: az autósok érdeke is, hogy többen kerékpározzanak, mert így kevesebb lesz a dugó. Az elmúlt tíz év jelentős kerékpáros-fejlesztései sehol sincsenek ahhoz képest, ami most következik - fogalmazott. A Budapesten rendelkezésére áll további 10 milliárd forint. Ez akkora összeg, amekkora ilyen rövid idő alatt még soha nem volt ilyen célokra elkülönítve.
A kormánybiztos kijelentette: kínos lenne, ha az EuroVelo-útvonalak csupán Budapest határáig épülnének meg, onnan nem folytatódnának. Szeretnék, ha a fővárost és a Balatont összekötő szakaszt egészen a Lánchídig bevezetnék, és megvalósulna az észak-pesti kerékpáros-kivezetés is, így az arról érkező turisták Budapesten is tudnának biciklizni. Ezen túl elkezdődik a kivitelezése a Rajka-Budapest és a Budapest-Balaton szakasznak is.