BKK sajtó közlemény
A járványügyi veszélyhelyzet miatt nőtt a kerékpáros forgalom Budapesten, hiszen sokan keresnek biztonságosabb közlekedési lehetőségeket. A biciklizés nemcsak az egészségünk megőrzéséhez járul hozzá, de kerékpárral közlekedve lehet a legkevesebbet érintkezni az utastársainkkal, ezért biztonságos választás is. Mindezeket figyelembe véve a Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött úgy, hogy kihasználva a lecsökkent gépjárműforgalmat Budapest néhány fontos útvonalán ideiglenes kerékpársávokat alakít ki, ezzel is segítve a járvány terjedésének lassítását. A Bartók Béla úton és a Tétényi úton már használható a biciklisáv, az Üllői úton pedig hamarosan befejeződik a bringasáv kiépítése.
A Fővárosi Önkormányzat döntése alapján, a BKK és a Budapest Közút együttműködésében létrejött intézkedéssorozat következő lépéseként a Nagykörút józsefvárosi, erzsébetvárosi és terézvárosi szakaszán festenek fel ideiglenes biciklisávot. A nagykörúti bringasáv létrehozásával rengeteg budapesti közlekedhet majd biztonságosabban, még ha egyelőre csak átmenetileg is: az ideiglenes forgalmi állapot várhatóan szeptemberig marad fenn. A körút mindkét útpályáján irányhelyes kerékpársávot, a fontosabb kereszteződések előtt nyitott kerékpársávot festenek fel. A nyitott bringasáv-típust már Budapest több pontján sikerrel alkalmazták, a lényege, hogy folyamatos haladásra csak a biciklis használhatja, gépjármű csak jobbra kanyarodáshoz történő besorolás esetén, vagy más manőverezés céljából – mindig a kerékpárosnak elsőbbséget adva – hajthat rá.
Az ideiglenes nagykörúti kerékpársáv kialakításával az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon a gépjárművek számára ideiglenesen irányonként egy-egy sávra szűkül a közúti kapacitás. Ez a jelentősen visszaesett fővárosi gépjárműforgalom miatt a várakozások szerint nem okoz majd érdemi fennakadást a Nagykörút közlekedésében, azonban a forgalom alakulását folyamatosan figyelik majd a szakemberek, és szükség esetén beavatkoznak.
A nagykörúti kerékpársáv kialakításának munkálatai április 27-én, hétfőn a szükséges KRESZ-táblák kihelyezésével kezdődnek, majd ugyanezen nap estéjén a burkolati jelek felfestésével folytatódnak. A teljes budapesti kerékpárforgalmi főhálózat hossza 325 kilométer, amely a jelenlegi fejlesztésének köszönhetően mintegy 20 kilométerrel bővül, ráadásul a főváros legfontosabb, eddig leginkább hiányzó szakaszain.
Forrás: BKK