„Kirobbantak a kerékpárút építések”
Az EuroVelo 6-os nemzetközi kerékpáros útvonal hazai szakaszán kezdődött el fontos fejlemény: a Főváros összekötése Dunakeszivel. Újpesten a városhatárig van régóta kerékpárút, Dunakeszi főútján kerékpársáv, illetve a horányi révtől felfelé kijelölt útvonal – de ezek nem értek össze. Tavasztól viszont összeérnek! Ezáltal Szobig lehet majd eljutni biztonságosan, élvezetesen.
Dunakeszi csónakházánál Juhász Zoltán László, a NIFZrt. útfejlesztési igazgatóhelyettese ismertette a készülő útvonal adatait: 5,3 kilométer hosszú, ebből három méter széles, előzésre is lehetőséget adó önálló kerékpárút 4 km, a többi kisforgalmú, megfelelő jelzésekkel ellátott, illetve összekötő út. 2500 köbméter fagyvédő humuszos réteget raknak le, szegélyeket és pályaszerkezetet építenek, 1200 köbméter aszfalt és száz darab KRESZ-tábla felhasználásával. Március közepén vették át a munkaterületet, ahol a kivitelező Penta Kft. dolgozik, a határidő jövő év március vége.
Dióssi Csaba, a város polgármestere kijelentette, hogy szeretik a sportot és a turisztikát, sok minden létesült náluk, valamennyi iskola jól elérhető biciklivel. Az épülő Duna-parti út nagyon szép területet tár fel, szívvel-lélekkel a projekt mellett vannak.
Dr. Tuzson Bence, a miniszterelnöki kabinetiroda kormányzati államtitkára, Pest megye 5. számú választókerületének képviselője azt emelte ki, hogy ez az új út nemcsak a város lakóit köti össze Budapesttel, hanem az egész régiót is Pozsonnyal, Béccsel, Párizzsal, sőt Fótot is beköti a nemzetközi vérkeringésbe. Hamarosan Szobtól Mohácsig lehet eljutni megszakítás nélküli kerékpáros útvonalon. Jelszavunk: „Jót cselekszünk, jól!”
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos összefüggésekbe helyezte ezt a beruházást. Az Európa-szerte fellendülő kerékpározás igényeinek megfelelően sorra készülnek el új infrastruktúra elemek, hiszen egyre többen járnak munkába, kirándulni biciklivel és lendületet adott ennek a Pedelec bringák elterjedése. Ez az autósok érdeke is, mert csökken a gépkocsi-forgalom, kevesebb lesz a dugó.
Az, hogy hosszú idő elmaradása után nemrég kezdődött el az érdemi munka, alkalmat adott rosszindulatú beszólásokra, hogy csak alapkő-elhelyezésekről hallani, kész munkákról nem. Most már kezdenek beérni gyümölcsök, június 20.-án átadják Poroszló és Tiszafüred között a három új kerékpáros hidat, ugyanebben a hónapban az EuroVelo 14 Eger- Egerszalók szakaszát, illetve a Debrecent Nagyváraddal összekötő kerékpárút újabb darabját. Ott már alig hiányzik valami. Nemsokára megvalósul az Ipoly hídja Ipolydamásdnál.
„Kirobbantak a kerékpárút építések”, mondta Révész Máriusz, a Duna bal partján a Fekete-erdőig lesz folytonos az útvonal. A jobb parton augusztusban adják át az új utat Békásmegyertől Szentendréig, a Dera-patak látványos hídjával együtt. Az hogy a két part versengésében Dunakeszi szerzett előnyt, azon múlt, hogy Szentendre megtorpedózta a hídépítést. Jövőre elkezdődik a munka a Budapest-Balaton út több, részletén, és a Balaton körül máris megújultak hosszú szakaszok. Ott a munka augusztus 20.-ig szünetel, hogy ne zavarják a biciklistákat, de utána teljes gőzzel újrakezdődik. Az Európai Unión belül Magyarország fordítja a források legnagyobb hányadát kerékpáros infrastruktúra-fejlesztésre.
„A 21. században vagyunk”, fejezte be beszédét Révész Máriusz, „és ennek a századnak a kerékpár a járműve. Idén minden korábbi rekordot megdöntöttünk a fejlesztésben, és jövőre az ideit fogjuk megdönteni. A bicikli nem a múlt, hanem a jövő!”