A BKK közleménye
A Baross utcában is jobb körülmények között lehet haladni kerékpárral és közösségi közlekedéssel, miután a Budapest Közút kivitelezésében befejeződtek a forgalomcsillapítással is egybekötött közlekedésfejlesztési munkák. Az átalakításnak köszönhetően fontos, régóta hiányzó kerékpáros kapcsolat jött létre Kőbánya és a belváros között. A fejlesztés a kerékpározás feltételeinek javításán túl pozitív hatással van a 9-es busz és 83-as trolibusz közlekedésére is, valamint a közlekedési kapacitások bővítése mellett élhetőbb, fenntarthatóbb környezetet hozott létre Józsefváros főutcáján. A kerékpárosbarát fejlesztések nem értek véget, a Baross utcai munkák befejezésével már indul is a Ferenc körúti új kerékpársáv kivitelezése, amely – a Petőfi híd érintésével – összekapcsolja a budai és a pesti kerékpáros hálózatot.
Kerékpársáv és busz-kerékpársáv a Nagykörúton kívül, egybefüggő bringahálózat Kőbányáról a belvárosba
A Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán önálló kerékpársávokat, egyes részein pedig busz-kerékpársávokat alakítottak ki. Ennek köszönhetően már nem a gépkocsik által használt sávokban kell haladni kerékpárral, ami komfortosabb megoldás az autóval és a biciklivel közlekedők számára egyaránt. A busz-kerékpársávok a közösségi közlekedés haladását is segítik. A Kőbányai úti kerékpárút jelenleg az Orczy térnél véget ér és régi igény volt, hogy a belváros irányába folytatódjon ez az útvonal. A fejlesztésnek köszönhetően most már nemcsak a VIII. kerületből, hanem Kőbányáról is biztonságosan el lehet jutni a belvárosba. A Baross utca átalakítása a nagykörúti kerékpársávokkal együtt már jelentősen javítja a környékbeli úti célok elérését. A biztonságos közlekedést a Baross utcában az újrafestett zebrák is segítik.
A Ferencvárosban folytatódnak a fejlesztések
Ahogy a BKK korábban bejelentette, új bringasáv létesül a Ferenc körúton mindkét irányban, amely a Petőfi híd érintésével összekapcsolja a budai és a pesti kerékpáros hálózatot. A Ferenc körúton a beavatkozások után a kerékpársáv mellett továbbra is irányonként két forgalmi sáv áll majd rendelkezésre a gépjárművel közlekedők számára. A tervezett kialakítással a jelenlegi parkolóhelyek egy része megmarad, valamint pótlásként a Közraktár utcában létesítenek újakat.
Szintén ferencvárosi fejlesztés, hogy a Bakáts tér környezetében a IX. kerületi önkormányzat új, ideiglenes forgalmi rendet léptetett életbe. Ennek részeként a Tompa utcában már mindkét irányban végig lehet kerékpározni a Ferenc tér és a Bakáts tér közötti szakaszon, ami fontos kapcsolatot jelent Ferencváros Nagykörúton kívüli és azon belüli területei között.
Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton még április végén létesült kerékpársáv az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon. A nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti kerékpársáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta legalább négyezerszer haladnak rajta kerékpárral, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb bringás útvonalává vált. Ferenc körúti meghosszabbításával még többen választhatják ezen az útvonalon autó helyett a kerékpárt, így az autóval közlekedők is jobban tudnak haladni, a Nagykörút belső szakaszai pedig még csendesebbé, élhetőbbé válhatnak az ott lakók, az üzletekben vásárlók és a vendéglátóhelyek számára.