Csütörtökön, sajtótájékoztatóval egybekötve, elhelyezték a kerékpárosok másfél méteres oldaltávolságú előzésére felhívó táblát Két-Bükkfa-nyeregnél, a Pilisben.
Csütörtökön, sajtótájékoztatóval egybekötve, elhelyezték a kerékpárosok másfél méteres oldaltávolságú előzésére felhívó táblát Két-Bükkfa-nyeregnél, a Pilisben. Nagy jelentőségű folyamat kezdődött el ezzel, és hogy milyen fontosságot tulajdonítanak neki, jól jelezte a megjelentek névsora: beszédet mondott Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Óberling József rendőr ezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője, Mikesz Csaba, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese és Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője. Illusztris vendégként jelen volt Bodor Ádám, a kerékpáros turizmus elkötelezett előmozdítója, Brandhuber Ádám, a Pilisi Parkerdő illetékes igazgatója, valamint Kovács „Kokó” István olimpiai- és világbajnok ökölvívónk, jeles kerékpáros sportemberünk és aktivistánk.
Az autósok és a kerékpárosok biztonságos közlekedésének fontosságára sajnos két baleset is felhívta a figyelmet a napokban, a világ legjobbjai között értékes eredményt elérő Fetter Erik, és a tavaly ugyancsak Tour de Hongrie résztvevő Szatmáry András is edzés közben szenvedett közúti balesetet, mindketten kórházba kerültek.
A kerékpáros közlekedés, sportolás, aktív kikapcsolódás egyre nagyobb teret nyer hazánkban, mind több bringással lehet találkozni. Az Aktív Magyarországért kormánybiztosság, a Magyar Közút Nonprofit Zrt., az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsága, és a Tour de Hongrie szervezőbizottsága, mint a kerékpárosok biztonsága iránt elkötelezett szervezetek közös kampányba kezdtek a kerékpárosok védelme érdekében.
A kampány célja a járművezetők figyelmének felhívása a biztonságos, másfél méteres előzési oldaltávolság betartására – ennek érdekében az említett szervezetek figyelemfelkeltő táblák kihelyezését kezdeményezik országszerte, olyan útszakaszok mentén, ahol sokan kerékpároznak. Az elsőt az augusztus 29-én rajtoló Tour de Hongrie első szakaszának útvonalán, a Dobogókőre vezető országúton, a Két-Bükkfa-nyereg útelágazásnál helyezték el, de ezt újabbak követik majd szerte az országban.
Mint elhangzott a sajtótájékoztatón, nálunk még mindig több a halálos kimenetelű, vagy sérüléssel végződő baleset, mint más európai országokban. Óberling József ezredes várakozása szerint egyedül a másfél méteres előzési oldaltávolság elterjedése évente legalább száz ember életét menthetné meg. Noha érezhető néha feszültség a különböző módokon – autóval, kerékpárral, gyalog – közlekedők között, sőt e csoportokon belül is, javít a helyzeten, hogy a legtöbb kerékpárosnak van jogosítványa és autóvezetői gyakorlata. Ugyanakkor egy körkérdésből kiderült, hogy az autósok jelentős százaléka elegendőnek tartana hatvan centiméteres előzési oldaltávolságot is, amely már egyértelműen veszélyes, különösen nagyobb sebességnél. Ebből arra következtetek, hogy miközben sok bringás gyakorló autóvezető, kevesebb autósnak lehet élő biciklis gyakorlata.
A Tour de Hongrie a korábbi években is zászlajára tűzte a biztonságos közlekedés ügyét, két esztendeje az összetett győztes Manuel Belletti sárga mezén viselte a másfél méteres oldaltávolság betartására buzdító logót, 2019-ben és 2020-ban pedig a „Biztonsággal, szabadon!” kampány keretében hívják fel erre a figyelmet a Magyar Körverseny szervezői.
A beszédek után megtörtént az első gyakorlati lépés: a Magyar Közút két dolgozója, emelőkosárból szerelte fel a jelzőtáblát az Esztergom felé levezető országút elejénél. Mikor valamennyi tábla a helyére kerül, lépten-nyomon láthatják ezeket az autósok, és reméljük, nem marad el a várt hatás.