Némi üröm az örömben, hogy nem ér el Fótig, sőt egyhamar nem is várható, hogy meghosszabbítják, pedig elkelne, mert nagyon erős az országút forgalma.
Egyik gyakran járt edzőkörömön már egy ideje figyeltem a munkálatokat Fót és Csomád között. Ebben az irányban a második vasúti átjárót elhagyva, a csomádi vasútállomás bekötőútjánál kezdődött egy kerékpárút-építés, érintve a községtől elkülönülő Lestyina településrészt, egy lovas tanyát, és elvisz a falu déli végénél a Verebeshegy útig. Nemrég el is készült, kipróbáltam!
Már nem a régi mintát követi, hanem modern elvek alapján tervezték meg, kellően széles, szép sima az aszfaltozás, középen sárga felezővonal, stratégiai helyeken kerékpáros piktogram. Kicsit többet liftezik az országútnál, de így is enyhék a kaptatók, inkább csak játékos lett ettől. Aki elfáradna, letelepedhet a pihenő szaletlijében, ahol acél bringaállvány, szeméttartó és napelemes világítás várja – hasonló lámpák vannak kereszteződéseknél is.
Némi üröm az örömben, hogy nem ér el Fótig, sőt egyhamar nem is várható, hogy meghosszabbítják, pedig elkelne, mert nagyon erős az országút forgalma. Ennek oka, hogy nem turisztikai céllal készült, hanem a csomádiak munkába járását hivatott megkönnyíteni, biztonságossá tenni. A Pest megyei kerékpárút fejlesztési program keretében valósult meg, amelynek célja az infrastruktúra fejlesztése önkormányzati területeken, tehát nem az áthaladó bringásokra gondoltak első- vagy másodsorban. Fótnak nem fűződik érdeke a feléje eső szakasz kiépítéséhez, legfeljebb valamilyen országos kerékpár-turisztikai koncepció hozhat előrelépést.
Az új bicikliút 1.500 méter hosszú. A fejlesztéshez a Pénzügyminisztérium 114 millió forintot adott, és ezt 15 milliónyi önrésszel toldotta meg az önkormányzat. A kivitelezés az SKB Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. érdeme.
Persze, mint annyiszor, most is megjelentek huhogások, hogy „erdőnyi fát”, négyszáz darabot kellett kivágni a kerékpárút-építés miatt. A környéken kiterjedt erdők vannak, hozzájuk képest elhanyagolható területű ez a keskeny sáv. És hozzátartozik a kép teljességéhez, hogy sok volt az érintett fák között az elöregedett, az útra dőléssel fenyegető akác, értékes fajtájú, megőrzendő természeti értéknek minősülő viszont egy sem. Ha csak egyetlen ember vagy gyerek életét menti meg az új bringaút, már bőven megérte!