Kezdenek lejárni a pályázatok kötelező fenntartási idejei. Látunk még majd ilyet!
A létrehozása után öt évvel, a magas fenntartási költségek és az alacsony kihasználtság miatt megszűnik Nagykanizsán a közösségi bérkerékpáros rendszer - egyebek mellett erről is döntött csütörtökön Nagykanizsa közgyűlése.
A képviselők által tárgyalt előterjesztés szerint 2016-ban a Nyugat-dunántúli Operatív Program forrásaiból indították el Nagykanizsán - az akkori közlések szerint kerékpárút-építéseket is magába foglalóan 223 millió forintért - tíz dokkolóállomással és 80 bérelhető kerékpárral a közösségi bérkerékpáros rendszert. Ezt 2017-ben további két állomással bővítették, majd csökkentették a bérletek díját, de a tervezett kihasználtságot azóta sem sikerült elérni, elmaradt az érdeklődés a nagyobb munkáltatók, a középiskolások és az egyetemisták részéről is.
A diszpécserszolgálattal működő Kanizsa Bike kerékpárjait az utóbbi időkben napi átlagban mindössze három ember vette igénybe, a bérletek száma nem érte el a húszat. A 2016 óta eltelt időszakban a működtető Via Kanizsa Zrt. összesítése szerint mintegy 53 millió forintba került a rendszer fenntartása, miközben a bevétel alig haladta meg az 500 ezer forintot.
A közgyűlési határozat alapján Balogh László polgármesternek kell javaslatot tennie arra, hogy a kötelező fenntartási időszak lejártával mi történjen a kerékpárokkal és a dokkolóállomásokkal. A határozat alapján lehetőség nyílhat arra, hogy a kerékpárokat térítésmentesen átadják iskoláknak és más városi intézményeknek, illetve hogy a dokkolóállomások helyén kerékpártárolókat alakítsanak ki.
Forrás: MTI