Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

kerekparut01

Az egymásra mutogatás megy, a meló meg nem halad.

Mint korábban beszámoltunk róla, Szentendre város önkormányzata lezárta a kerékpárutat a Dera patak hídja és a Postás strand között a korábbi, 2020-as kivitelezés során elkövetett hibák miatt.

Lényeg: megy az adok/kapok. És míg pingpongoznak, nem történik semmi. Most közöljük a másik fél álláspontját is a hiteles tudósítás szellemében.

Nem érintette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által megvalósított beruházás azt a kerékpárútszakaszt, amelynek veszélyességére figyelmeztetett Szentendre önkormányzata - közölte a beruházó hétfőn az MTI-vel.

A cég azt írta: a szerelőaknák az elkészült új Dera-patak feletti hídtól északra, a több évvel ezelőtt más beruházásban megépített kerékpárútszakaszon vannak.

A társaság emlékeztetett: 2020 nyarán fejezték be a Budapest és Szentendre (a Barát- és a Dera-patak) közötti szakaszokon a kerékpárút és a kerékpáros létesítmények kivitelezését, és nyitották meg azokat a közlekedési hatóság forgalomba helyezésről szóló határozatának birtokában.

Szentendre önkormányzata a múlt héten figyelmeztetett arra, hogy mindenki vegye komolyan a nemzetközi kerékpárút ottani szakaszának lezárását: a területre senki ne lépjen be - se kerékpárral, se gyalog -, mert balesetveszélyes. Közölték, az augusztus 20-ai hosszú hétvégén két baleset is történt a lezárt részen, a kerékpáros mindkét esetben belecsúszott a munkagödörbe.

Azt írták, a lezárt - a Dera-patak és a Postás strand közötti - szakaszon a Dunamenti Regionális Vízmű (DMRV) helyreállítási munkákat végez. A szennyvízcsatornában keletkezett dugulás miatt a kerékpárutat több helyen fel kellett bontani, mert annak építése során a kivitelező a szerelőaknákat befedte, leaszfaltozta.

A NIF Zrt. közölte: az önkormányzat tájékoztatása tévesen azt a benyomást keltette, mintha a társaság beruházásának része lett volna a vízmű szerelőaknáinak rendeltetésszerű kialakítása.

Forrás: MTI