Április 11-én, 5 újgenerációs Bubi gyűjtőállomás létesítése kezdődött el.
5 újgenerációs Bubi gyűjtőállomás telepítése kezdődött el a főváros VIII. kerületében április 11-én, hétfőn. Az új helyszíneken a megszokott dokkolók helyett hagyományos kerékpártámaszok lesznek és a gyűjtőállomások mellett mikromobilitási pontokat is kialakítanak.
A VIII. kerületi Magdolnanegyed és az Orczynegyed nagy része eddig sajnos hiányzott a Bubi hálózatából. Ez nem csupán egy helyi jelentőségű hiány volt, hanem az összhálózatot tekintve is rést képzett a Bubi szolgáltatásában. Éppen ezért az Önkormányzat kezdeményezésére a BKK és a Józsefvárosi Önkormányzat munkatársai már hosszú ideje dolgoztak a leghiányzóbb hálózati elemek létrejöttén.
A közös munka első ütemében a VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat támogatásával, a Budapesti Közlekedési Központ koordinálásában április 11-én, hétfőn 5 újgenerációs Bubi gyűjtőállomás létesítése kezdődött el az alábbi helyszíneken:
- Teleki tér,
- Mátyás tér,
- Losonci lakótelep (Práter utca–Szigony utca kereszteződés),
- Kálvária tér,
- Bródy Sándor utca–Horánszky utca kereszteződés.
Az 5 új Bubi és mikromobilitási pont létesítése és minél gyorsabb kialakítása érdekében az Önkormányzat pénzbeli támogatást nyújt a BKK részére. A telepítési munkák tervezett időtartama előreláthatóan két hét, így várhatóan már húsvét után birtokba vehetik a kerületi lakosok és a Bubit használó ügyfelek is ezeket a pontokat.
A gyűjtőállomások könnyebb, akadálymentes megközelíthetőségét és használatát jelentős kerékpárosbarát forgalomtechnikai beavatkozásokkal biztosítják. A kerékpárosbarát közlekedésfejlesztés forgalomtechnikai csomagjában az alábbi helyszíneken készülnek beavatkozások: Horánszky utca, Bródy Sándor utca, Gutenberg tér, Rákóczi tér, Lovassy László utca, Tavaszmező utca, Bauer Sándor utca, Teleki tér, Koszorú utca, Práter utca, Tömő utca.
A Bródy Sándor utca Horánszky utca és Gutenberg tér közötti szakaszán az északi, páros oldalon javulnak a gyalogos közlekedés feltételei a járdán. Összesen 16 autóparkolóhelynyi terület szabadul fel, így az utcában akadálymentesebb, biztonságosabb és kényelmesebb lesz közlekedni gyalog és mikromobilitási eszközökkel is.
A telepítéssel egy időben a Kőfaragó utca–Vas utca kereszteződésben található gyűjtőállomás a Bródy Sándor utca-Horánszky utca kereszteződésbe kerül át, így jobban kiszolgálja a Palotanegyed északi részét.
A bővítésnek köszönhetően jelentősen javul a Palota, a Losonci, a Magdolna és az Orczy negyedek megközelíthetősége. Ezentúl ezek a területek is jobban elérhetővé válnak Bubival a belváros tágabb térségéből, valamint pár percre kerülnek a közelebbi nagyforgalmú közösségi közlekedési megállók is (pl. Astoria, Rákóczi tér, Kálvin tér stb.). Szintén javulnak a kerületen belüli kapcsolatok is: a lakóövezetekből könnyebben elérhetővé válik a Rákóczi téri vásárcsarnok, a Teleki téri piac, a bevásárlóközpontok, a kereskedelmi és kulturális helyszínek is.
Kerékpárosbarát fejlesztések a fővárosban
Budapest belső városrészeinek kerékpárosbarát fejlesztése szorosan kapcsolódott a Bubi bevezetéséhez. A budapesti közbringarendszer szolgáltatási területének kialakítása érdekében történt a belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése, amelynek köszönhetően a Bubi szolgáltatási területén a kerékpározás, az autóforgalom és a parkolás egyaránt biztonságosabbá vált.
A Budapesti Közlekedési Központ – látva a kerékpárok jelentős kihasználtságát – 2021 végén 360 vadonatúj Bubi biciklivel gyarapította a fővárosi közbringaszolgáltatás flottáját. A BKK ügyfelei jelenleg 158 helyszínen, többek között fontos közlekedési csomópontokban és közösségi közlekedési megállók közelében vehetik fel és adhatják le a Bubi bicikliket. A flottában már összesen 1560 kerékpár szolgálja a budapestiek kényelmét, amelyekkel legfeljebb 10-15 perc alatt bárhová gyorsan el lehet jutni a város belső részein, hosszabb távolságokra pedig a szolgáltatás rugalmasan kombinálható a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel.
BKK sajtóközlemény
Fotó: BKK