Elindult a munka.
Jelentős közlekedési fejlesztések valósulnak meg idén a X. kerületben. A projekt a kőbányai Kolozsvári utca–Korponai utca, Vaspálya utca–Gyömrői út–Sibrik Miklós út–Mádi utca által határolt területet fedi le. A kivitelezés előreláthatólag idén nyáron befejeződik.
A kőbányai kerékpárút-hálózat hiányzó szakaszainak megépítésével gyors és biztonságos kapcsolatok jönnek létre a kerületen belül. Rövidebb idő alatt lesznek elérhetők a kerület központjában lévő köz- és oktatási intézmények, az üzletek, a jelentősebb közlekedési csomópontok, a Szent László tér és a zöldövezetek – például az Óhegy park – is. A fejlesztés részeként több egyirányú utcán lesz biztosítva a kétirányú kerékpáros-közlekedés, és bővül a forgalom csillapított övezetek száma.
A beruházás során a BKK
- kerékpársávokat alakít ki a Gitár utcában és a Kőér utcában a Gyömrői út és a Sörgyár utca közötti szakaszon;
- kerékpáros vasúti átjárót létesít a Kőér utca–Gyömrői út csomópontban;
- kerékpársávot alakít ki a Harmat utcában;
- kerékpárutat alakít ki a Kőrösi Csoma Sándor út két oldalán a Halom utca és a Harmat utca közötti szakaszon;
- a kerékpározás támogatását segítő forgalomtechnikát készít a Korponai utca–Kolozsvári utca–Kőrösi Csoma Sándor út által határolt területen és az Óhegy park környezetében;
- forgalom csillapított övezeteket alakít ki;
- egyirányú utcákat nyit meg a kétirányú kerékpáros-forgalomnak, valamint
- automata kerékpárosforgalom-számláló berendezéseket telepít a Gyömrői úti vasúti átjáróban és a Kőrösi Csoma Sándor úton.
A főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv 2030 a közösségi, kerékpáros- és gyalogosközlekedés előtérbe helyezését tűzi ki célul, hogy fővárosunk élhetőbb és még inkább ember- és környezetbarát város legyen.
A BKK közleménye alapján