Az idén második alkalommal került meghirdetésre "Az Év veterán kerékpárja" szavazás.
Összesen 16 kerékpár mutatkozott be a nagyközönségnek. A szakmai zsűri pontozása alapján értékelte a beküldött portfóliókat, ami öt fényképből és egy szöveges bemutatkozóból állt.
Ebben az évben négy kategóriában hírdettünk győzteseket.
A zsűritagok által leadott pontszámokat, valamint az e-mailes szavazat állásást a veterenkerekpar.hu oldalon olvashatjátok.
A nyertesek:
Az Év veterán kerékpárja 2013 és az Eredeti állapotú kerékpár kategória győztes:
Kiss Dávid - WM Csoda Ballon 1934-es gyártású kerékpárja
A zsűri értékelése:
A „Csodá"- latos gépre ugyanazok a dicsérő szavak illenek, mint az „Achillesre", kiegészítve azzal, hogy már volt mit figyelembe venni és abból következtetni – persze előkerülhetnek újabb információk amelyek megcáfolhatnak eddigi munkákat.. Szépek a hangulatos „zsáner" képek, de a részletek is nyomon követhetőek. A leírás meg akár egy veterán-kerékpáros tankönyv oldalaira is kerülhetnének. A 10 pontot azért nem adom egyik gépre sem – mert azt csak egy „eldugott" és most előkerült gyári csomagolású gép kaphatná... Talán csak egy apró megjegyzés: a hátsó sárvédőn lévő prizma sajnos nem látszik jól és az ilyen „fél csepp" formájú üvegprizmáknak volt fiatalabb megfelelője is... Gratulálok és kívánjunk magunknak sok hasonló eredeti formában „újjászülető" gépet a kiváló gyűjtő kezei közül!!
Szép patinás gép, melynek komplettírozásához hosszú évek gyűjtőmunkájára volt szükség. A magyar kerékpárgyártás egyik klasszikusát támasztotta fel a tulajdonos, elismerés illeti ezért.
Az én szememben ez a gép a favorit,ezt már az első perctől tudtam. Tökéletes a korának megfelelő állapot.
Kicsit ki kell javítanom a leírást, mert van bizonyítékom rá, hogy márkázott csengővel (is) szerelték ezeket a Ballon csodákat. Egyébként a Dávidra jellemző precíz munka. :-)
A leírást áttanulmányozva nagy teljesítmény így komplettírozni egy fellelt kerékpár maradványt , hogy ne legyen nagy kontraszt a 100 felől érkezett alkatrészekből összeépített végeredményen. Mesterien szép munka !
Restaurált kerékpár kategória győztes:
Blázsovics Csaba - Gödöny Cycles 1930-as gyártású kerékpárja
A zsűri értékelése:
Szép igényes munka – a leírás is érdekes!! Néhány „apróság" azonban nem fér bele a „restaurálás" kategóriába. A verseny kormányon akkoriban biztos nem használtak szivacs fogantyút... gumi már volt, de többnyire a bőr bandázsolást alkalmazták. A fotóknál hiányolok pár a középrésszel foglalkozót is... (az 1 fotó túl távoli) Viszont nagyon dicséretes a színválasztás módja!!!! Az általam „igazság pillanatának" kissé hangzatosan nevezett esemény, amikor a gyártás után 50 – netán 80 évvel először levesszük a táblát – akkor tűnik elő az (addig védett helyről) eredeti szín!!!! A bowden védőhuzatának rekonstruálása zseniális ötlet (az osztrák gépeknél biztos) de a WM gépek esetében lehet, hogy nem alkalmaztak ilyet... (de ez nincs bizonyítva). Bár ez nem WM... A „fa" mintázat festése a korabeli sport gépeknél alkalmazottan – csodálatos szép lett!! További hasonló lelkes munkákat kívánok!!
Igazi hiánypótló példány. Hibapontnak a jelenkori markolatok és a bowdenhüvelyek kötegelővel való vázhoz rögzítése szolgál. Véleményem szerint ezen problémákra könnyedén kínálkozott volna korabeli megoldás is.
Szépen felújított gép csak az a kábel kötegelő ott a vázon?
Szép korrekt, pontos munka.
Szép munka , visszafogottan van rendbe téve - restaurálva , ami az akkori korhoz autentikus megjelenést ad . A műanyag bilincseket remélem felváltotta már korhű szerelvény ! A felnik festése sem okoznak különösebb kontrasztot ( Nem mernék fékezni ) . Tetszik , hogy nincs csíkozva , mert ez azt bizonyítja , hogy akkor is voltak visszafogott kivitelezésű fényezések .
Közönség szavazat győztes:
Szalay Hunor - Csepel Tacskó 1981-es gyártású kerékpárja
A zsűri értékelése:
Nagyon aranyos a felvezetése a gépnek, valószínűleg a közönségszavazásra apellálódott:) A képeknél is a kis gazdi dominál – nem a kerékpár, így sajnos sok érdekes részlet szemléléséről maradtunk le.. így csak „valószínűsíteni" tudom, hogy mindene eredeti. Pár közeli kissé élesebb kép nem ártott volna... A kerékpár egyébként csodálatos állapotú és méltán tekerheti kellő büszkeséggel kis gazdája – csak gratulálni tudok hozzá – még pár évig biztos sok kellemes élményt lehet vele szerezni:)
Szép, eredeti állapotú példány, hibapontnak csupán a hiányzó szerszámtáska számít.
Gyönyörű eredeti állapot.
Bár egy kultikus gép, de még kell néhány év...
Szépen megmaradt darab ! Jó-jó használja a Kissrác , de csak ésszel !!! Pótolhatatlan állapotú bringa ! Most kéne rá vigyázni és odafigyelve használni - gondozni !