MTB-s technikával győzött Mohoric a Milánó-San Remon.
Az idei 293 kilométeres hosszával a Milánó-San Remo a leghosszabb egynapos verseny a World Tour naptárában - ez az országúti kerékpározás egyik „szent terepe”.
Matej Mohoric a Team Bahrain-Victorious szlovén kiválósága az utolsó emelkedőig sikeresen együtt maradt a mezőny legjobbjaival. Azonban utolsó emelkedő utáni lejtőn azonban mindenkit lehagyott. Előnyét az utolsó sík két kilométeren megtartotta és megszerezte az országúti kerékpározás egyik legnagyobb díját.
Matej Mohoric egy doppert használt, amelyet a lejtőn alacsonyabbra állított és így fenekét a nyeregen tartva (UCI szabály) áramvonalasabb pozícióba került ellenfeleinél, ami elegendő előny volt az adott verseny megnyeréséhez. Az országúti bringázás történetében most először használt sportoló droppert.
A célban Mohoric az alábbiakat nyilatkozta:
Egész télen ezen a versenyen gondolkodtam. A csapatnak az az ötlete támadt, hogy droppert használjak, mert ez a verseny nagyon jól fekszik nekem. Összedobtak nekem egy kerékpárt. Először azt gondoltam, hogy ez nem fog nagy különbséget jelenteni a lejtőkön, de aztán amikor először kipróbáltam az edzésen, meglepődtem, hogy mennyivel biztonságosabb. Sokkal nagyobb kontrollt ad a bringa felett, ha teljes gázzal megyünk, és egy kicsit gyorsabban is tudunk menni.
A versenyen beleadtam apait-anyait és ez lett az eredménye.
Ezt követően felmerült a kérdés, hogy vajon országúti versenyeken engedélyezett-e ennek az eszköznek a használata, melyre a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) sajtóközleményben reagált.
„A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség már 2014-ben jóváhagyta a dropper nyeregcső használatát az országúti versenyeken. Az UCI Szabályzat 1.3.013. cikkelye kimondja, hogy maximum 5 centimétert lehet változtatni a legmagasabb és a legalacsonyabb pont között” - szól a nemzetközi irányító testület állásfoglalása.