Hidraulikus váltó rendszert fejlesztett ki az Acros német prémium kerékpár alkatrészeket gyártó cég.
Igazán nem is új keletű a fejlesztés, hiszen a 1990-es évek közepén Kaliforniában Scott Fyfe downhill versenyző tervezett és forgalmazott hidraulikus váltó rendszer SAFE márkanév alatt, amely nem volt túl sikeres.
{reklam}
A történet 2006-ban a Eurobike kiállításon kezdődött, amikor Christoph Muthers az általa kitalált rendszert bemutatta a nagyközönségnek. Ekkor kezdődött a kapcsolat Acros és a fejlesztő között. 2009-ben vették meg a szabadalmat, és szabványosították a rendszert. Christoph jelenleg az Acrosnál dolgozik a Kutatás+ Fejlesztés csoportban.
A váltó rendszer egyik legnagyobb előnye, hogy kisebb súrlódás lép fel működtetése közben, mint a hagyományos rendszereknél. A váltókar egy lapát, amely amely közepén hosszában elhelyezkedő tengely mentén fordul el, ezt hüvelykujjunkkal működtetünk. A teljes tartományt egy hosszabb nyomással át tudjuk váltani. A váltókar nagy előnye, hogy hagyományos irányú váltást, illetve fordított irányú váltást is beállítható rajta, amelyik a kerékpáros számára jobban kézre esik.
Kompatibilis az összes forgalomban lévő hajtókarral, valamint a 8 9 10 fokozatú racsnikkal, és láncokkal. Extrém körülmények között is jól teljesít. Az eső, a sár és a fagy nem befolyásolja a működését.
A rendszer nagy súlyt takarít meg azzal, hogy fölöslegessé teszi a bovdenek használatát, valamint nincs szükség a váltóban a vissza húzó rúgóra. Ezen kívül a gyártási folyamat során, minden fölösleges gramm lekerül a váltók testéről, így a csúcs kategóriás SRAM és Shimano rendszerektől is könnyebb.
Acros A-GE rendszer számok:
Váltókarok: 64.85g
Hátsó váltó: 159.84g
Első váltó: 79.15g
Hátsóváltó hidraulikus csőrendszere: 24.26g
Elsőváltó hidraulikus csőrendszere: 17.16g
Olaj a hátsóváltó rendszerében: 9.00g
Olaj az elsőváltó rendszerében: 7.25g
A rendszer súlya:361,51 g
Ára: 2300 USD vagyis kb 419 600 Ft (futás a boltokba, el ne kapkodják )
Összehasonlításként:
- Shimano XTR váltó szett: súlya 513 g + bowdenezés, ára kb 140 000 Ft
- Sram XX váltó szett: súlya 482 g + bovdenezés, ára kb 200 000 Ft
A fejlesztő bemutatja a rendszer működését
Hátsóváltó működés közben)
Acros életérzés