A Merida 2011-es újdonságait sokan várják az országban, hisz sokan hajtanak elégedetten Merida bringákat. Nézzük mivel rukkolt elő a gyártó.
Országúti projekt
MERIDA REACTO: Csúcskategóriás versenygép
Előző csúcsmodellünk, a MERIDA SCULTURA EVO az időtlen, klasszikus tervezésű karbon versenybringák képviselője volt, lenyűgöző súlyadatokkal. Az új REACTO egyesíti magában a legmodernebb gyártástechnológiákat, hasonlóan kiváló merevség/súly mutatókkal rendelkezik, de mindehhez különleges, agresszív, aerodinamikus design társul. A mottó: Agresszív „Ferrari-stílus” a legömbölyített „Porsche-design” helyett!
{reklam}
Miben más a Reacto:
- Aerodinamikus tervezés, hasonlóan a MERIDA TIME WARP időfutambringához
- Elegáns, integrált fejcső, ultrakönnyű* teljes-karbon villával, 1,5 colos csapágyakkal
- Vázon belüli bowden-elvezetés, mindenhol
- Integrált nyeregcső, egyedi nyeregmagasság állítási lehetőséggel. Az aero-nyeregcső változtatható nyereg befogással (0-15 mm) és BIO FLAX rezgéselnyelő karbonszálakból készül
- Az egyik legkönnyebb semi-aero váz a piacon: 56-os méretben 1000 gramm alatt marad a belső bowdenelvezetés és a széles csövek ellenére. A vázszett, villával, kormánycsapággyal 1,4 kg alatt
- Klasszikus versenygeometria, 6 vázméret, progresszívan változó geometriákkal (hasonlóan a 2010-es SCULTURA EVO-hoz)
- BB30 és BSA standard középrésszel is elérhető
- Kiváló merevségi mutatók, nagyon precízen irányítható, és nagyon jó a hajtáshatékonyság: Fejcsőnél 100 Nm/°, középrésznél 56 N/mm – a német Tour Magazin hitelesített mérése alapján
- DI-2 verzió az elektromos vezetékeknek és az akkumulátor bal támvillán való elhelyezésének megfelelően kialakítva
*Full-carbon villa rekord kis tömeg versenyzésre kihegyezve: integrált villanyakkal mindössze 325 gr 225mm villanyak esetén, kiváló komfortadattal rendelkezik (74 N/mm)
Alkalmazott karbon technológiák:
- DOUBLE CHAMBER a villaszárakban és az alsócsőben
- STRUCTURE ELEMENT vázépítés
- UHM/HM szálanyagok a Toray és a Toho cégektől, BIO FLAX szálak az ülőcsőben és a nyeregcsőben a magas frekvenciájú rezgések csillapítására
- Nano-megerősített mátrix, hogy ellenállóbb legyen a külső erőhatásokkal szemben, nagyobb törésállóság
- Teljesen karbon villa melyben a karbonszálak nem törnek meg a karbon papucsoktól kezdve a vállon át a villanyakig
MERIDA CYCLOCROSS CARBON: A 2009-es Eurobike tanulmány-modellje 2011-re szériagép
A 2009-es Eurobike-on még csak tanulmányként létezett az új Cyclo Cross-koncepciónk. Egy évvel később ez a kerékpár már sorozatgyártásba kerül, gyakorlatilag kompromisszumok nélkül!
A fejlesztés céljai:
Vibrációmentes fékhatás elöl
Maximális precizitás irányításkor, a megcsúszás lehetőségének csökkentése a keréknyomokban vagy a laza talajon
Optimalis pozíció, ha vállra kell kapni a bringát (részletek lejjebb)
Praktikus kábel-elvezetés, minimális karbantartási igénnyel: folyamatos bowdenházak, könnyedén fel és felvehető a vállra
Kényelmes villa és hátsó traktus köszönhetően a FlexStay tám- és láncvilláknak, a változó vastagságú ülőcsőnek, ami 38 mm-ről 31,8-ra szűkül (felül), 27,2 milliméteres nyeregcsővel
BB30 szabvány szerinti középrész a kimagasló merevségért
A legtöbb bringás szenved az ominózus fék-vibrációtól. Ennek megelőzésére a Cyclocross bringánk fejcsővét elképesztően merevvé tettük a felső bowdentartó szem és a villa fékkonzoljai között – 1,5 colosra kiszélesedő villanyakkal, optimalizált karbon struktúrával. Ugyanakkor, a fékkonzolok és a villaszárak végei közötti terület annyira rugalmas, amennyire csak lehet, optimális csillapítást biztosítva.
Hogy megkönnyítsük a krosszosok dolgát azokon a szakaszokon, ahol vállra kell kapni a bringát, a Cyclocross vázunkat hihetetlenül sima és enyhén hajlított felsőcsővel építettük. Legfigyelemreméltóbb pontja a cső alsó felén vezetett bowdencsatorna, melyben az összes kábel helyet kapott, és a borításnak köszönhetően nagyon egyszerű a vállra vétel.
Ez a borítás könnyedén eltávolítható a gyors karbantarthatóság kedvéért. Szilikon bevonata pedig garantálja a kényelmes fogást, ugyanakkor a gyors váltást vállból kézbe, amikor a cipelés után bringára kell pattanni.
Az UCI (Nemzetközi Kerékpáros Szövetség) által engedélyezett tárcsafék használat cyclocross versenyeken (2010 július) túl későn jött a 2011-es palettánk tervezéséhez. 2012-re fogunk kínálni tárcsafékes verziót, de ehhez a teljes hátsó traktust át kell tervezni a bringán (135 mm-es agyak, mechanikai-tesztek…)
TIME-WARP: A triatlon és időfutam gépünk most az UCI szerint is legális!
2009 nyarán a Time Warp időfutam kerékpárunk néhány héttel megjelenése után szabálytalannak bizonyult a nemzetközi szövetség által jegyzett időfutamversenyeken, az UCI által frissen bevezetett 3:1 szabály miatt.
Köszönhetően a tám- és láncvillák teljes áttervezésének, most minden csőátmérő, és a kormány is tökéletesen megfelel az UCI szabályainak. A jelenlegi Time-Warp modell tökéletes kombinációja egy időfutam és egy triatlon kerékpárnak, kompromisszumok nélkül.
RACE & RIDE ALUMÍNIUM ROAD Szériák: Két modellcsalád különböző célcsoportoknak!
Végül, de nem utolsósorban még inkább differenciáltuk a verseny orientált (Race) és a kényelmesebb vonalat képviselő (Ride) geometriát az alumínium szektorban.
A vázanyagtól függetlenül a Merida szabványosította az országúti kerékpárok méreteit, melyhez a Scultura Evo szériát vettük alapul. Ugyanakkor nagyobb különbségek vannak az aktuális RACE és RIDE modellcsaládok között, például kerékméretben (Ride: 25 mm), nyeregcső-átmérőben (Ride: 27,2 mm a nagyobb kényelemért), a kormány típusában (Ride: Compact kormány rövidebb hajlítással és kisebb eséssel), valamint a nyereg konfigurációkban. Továbbá a RIDE modellek magasabb, ezáltal kényelmesebb üléspozíciót adnak a hosszabb homlokcsőnek köszönhetően, valamint kicsit hosszabb láncvillával készülnek, s kevésbé agresszív irányíthatósági tulajdonságokkal rendelkeznek. Hogy még jobban elkülönüljön a két kategória, másféle csövekből, más festéssel készülnek a RACE és RIDE széria kerékpárjai.
ONE-TWENTY CARBON:
Az új váz súlya és merevsége etalon a 120 mm-es kategóriában!
Az új karbon all-rounder modellünk hihetetlen súlyt kínál: 1860 g – csak 160 grammal nehezebb, mint a klasszikus versenygép, a Ninety-Six! Merevsége ugyanakkor közel 20 százalékkal nőtt a Merida verseny-fullyhoz képest. Hogyan képes az új gép ezeket a lenyűgöző eredményeket produkálni? Természetesen a Merida karbontechnológiáról szerzett tapasztalatainak köszönhetően, például a Ninety-six vagy az O.Nine modellek esetében.
Az alumínium O.Nine!
A Merida MATTS Scandium a bizonyíték, hogy egy csúcsminőségű alumínium váz súlya is maradhat 1,4 kg alatt, miközben teljesít minden követelményt – komoly versenytárs az ár-orientált karbonvázak mezőnyében.
MATTS TWENTY-NINE:
Új nagykerekű a Merida palettán is!
Némi késlekedés és nehézségek után a 29” hullám végül elérte a tengerentúlról Európát. Természetesen a Merida sem mehet el az új trend mellett, hiszen az XC és a maraton versenyzés továbbra is a legfontosabb számunkra.
Fontos Merida továbbfejlesztések 2011-re
ONE-TWENTY PRO:
ONE-FORTY:
O.NINE:
MATTS LITE & MATTS TFS:
Forrás: BikeFun