Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Merida2011O01A Merida 2011-es újdonságait sokan várják az országban, hisz sokan hajtanak elégedetten Merida bringákat. Nézzük mivel rukkolt elő a gyártó.


 

 


Országúti projekt

MERIDA REACTO: Csúcskategóriás versenygép

Előző csúcsmodellünk, a MERIDA SCULTURA EVO az időtlen, klasszikus tervezésű karbon versenybringák képviselője volt, lenyűgöző súlyadatokkal. Az új REACTO egyesíti magában a legmodernebb gyártástechnológiákat, hasonlóan kiváló merevség/súly mutatókkal rendelkezik, de mindehhez különleges, agresszív, aerodinamikus design társul. A mottó: Agresszív „Ferrari-stílus” a legömbölyített „Porsche-design” helyett!

{reklam}

Miben más a Reacto:

  • Aerodinamikus tervezés, hasonlóan a MERIDA TIME WARP időfutambringához
  • Elegáns, integrált fejcső, ultrakönnyű* teljes-karbon villával, 1,5 colos csapágyakkal
  • Vázon belüli bowden-elvezetés, mindenhol
  • Integrált nyeregcső, egyedi nyeregmagasság állítási lehetőséggel. Az aero-nyeregcső változtatható nyereg befogással (0-15 mm) és BIO FLAX rezgéselnyelő karbonszálakból készül
  • Az egyik legkönnyebb semi-aero váz a piacon: 56-os méretben 1000 gramm alatt marad a belső bowdenelvezetés és a széles csövek ellenére. A vázszett, villával, kormánycsapággyal 1,4 kg alatt
  • Klasszikus versenygeometria, 6 vázméret, progresszívan változó geometriákkal (hasonlóan a 2010-es SCULTURA EVO-hoz)
  • BB30 és BSA standard középrésszel is elérhető
  • Kiváló merevségi mutatók, nagyon precízen irányítható, és nagyon jó a hajtáshatékonyság: Fejcsőnél 100 Nm/°, középrésznél 56 N/mm – a német Tour Magazin hitelesített mérése alapján
  • DI-2 verzió az elektromos vezetékeknek és az akkumulátor bal támvillán való elhelyezésének megfelelően kialakítva

*Full-carbon villa rekord kis tömeg versenyzésre kihegyezve: integrált villanyakkal mindössze 325 gr 225mm villanyak esetén, kiváló komfortadattal rendelkezik (74 N/mm)

Alkalmazott karbon technológiák:

  • DOUBLE CHAMBER a villaszárakban és az alsócsőben
  • STRUCTURE ELEMENT vázépítés
  • UHM/HM szálanyagok a Toray és a Toho cégektől, BIO FLAX szálak az ülőcsőben és a nyeregcsőben a magas frekvenciájú rezgések csillapítására
  • Nano-megerősített mátrix, hogy ellenállóbb legyen a külső erőhatásokkal szemben, nagyobb törésállóság
  • Teljesen karbon villa melyben a karbonszálak nem törnek meg a karbon papucsoktól kezdve a vállon át a villanyakig



MERIDA CYCLOCROSS CARBON: A 2009-es Eurobike tanulmány-modellje 2011-re szériagép

Merida2011O02A 2009-es Eurobike-on még csak tanulmányként létezett az új Cyclo Cross-koncepciónk. Egy évvel később ez a kerékpár már sorozatgyártásba kerül, gyakorlatilag kompromisszumok nélkül!

A fejlesztés céljai:

Vibrációmentes fékhatás elöl
Maximális precizitás irányításkor, a megcsúszás lehetőségének csökkentése a keréknyomokban vagy a laza talajon
Optimalis pozíció, ha vállra kell kapni a bringát (részletek lejjebb)
Praktikus kábel-elvezetés, minimális karbantartási igénnyel: folyamatos bowdenházak, könnyedén fel és felvehető a vállra
Kényelmes villa és hátsó traktus köszönhetően a FlexStay tám- és láncvilláknak, a változó vastagságú ülőcsőnek, ami 38 mm-ről 31,8-ra szűkül (felül), 27,2 milliméteres nyeregcsővel
BB30 szabvány szerinti középrész a kimagasló merevségért

A legtöbb bringás szenved az ominózus fék-vibrációtól. Ennek megelőzésére a Cyclocross bringánk fejcsővét elképesztően merevvé tettük a felső bowdentartó szem és a villa fékkonzoljai között – 1,5 colosra kiszélesedő villanyakkal, optimalizált karbon struktúrával. Ugyanakkor, a fékkonzolok és a villaszárak végei közötti terület annyira rugalmas, amennyire csak lehet, optimális csillapítást biztosítva.

Hogy megkönnyítsük a krosszosok dolgát azokon a szakaszokon, ahol vállra kell kapni a bringát, a Cyclocross vázunkat hihetetlenül sima és enyhén hajlított felsőcsővel építettük. Legfigyelemreméltóbb pontja a cső alsó felén vezetett bowdencsatorna, melyben az összes kábel helyet kapott, és a borításnak köszönhetően nagyon egyszerű a vállra vétel.

Ez a borítás könnyedén eltávolítható a gyors karbantarthatóság kedvéért. Szilikon bevonata pedig garantálja a kényelmes fogást, ugyanakkor a gyors váltást vállból kézbe, amikor a cipelés után bringára kell pattanni.

Az UCI (Nemzetközi Kerékpáros Szövetség) által engedélyezett tárcsafék használat cyclocross versenyeken (2010 július) túl későn jött a 2011-es palettánk tervezéséhez. 2012-re fogunk kínálni tárcsafékes verziót, de ehhez a teljes hátsó traktust át kell tervezni a bringán (135 mm-es agyak, mechanikai-tesztek…)

TIME-WARP: A triatlon és időfutam gépünk most az UCI szerint is legális!

Merida2011O04

2009 nyarán a Time Warp időfutam kerékpárunk néhány héttel megjelenése után szabálytalannak bizonyult a nemzetközi szövetség által jegyzett időfutamversenyeken, az UCI által frissen bevezetett 3:1 szabály miatt.

Köszönhetően a tám- és láncvillák teljes áttervezésének, most minden csőátmérő, és a kormány is tökéletesen megfelel az UCI szabályainak. A jelenlegi Time-Warp modell tökéletes kombinációja egy időfutam és egy triatlon kerékpárnak, kompromisszumok nélkül.

RACE & RIDE ALUMÍNIUM ROAD Szériák: Két modellcsalád különböző célcsoportoknak!

Merida2011O05Végül, de nem utolsósorban még inkább differenciáltuk a verseny orientált (Race) és a kényelmesebb vonalat képviselő (Ride) geometriát az alumínium szektorban.

A vázanyagtól  függetlenül a Merida szabványosította az országúti kerékpárok méreteit, melyhez a Scultura Evo szériát vettük alapul. Ugyanakkor nagyobb különbségek vannak az aktuális RACE és RIDE modellcsaládok között, például kerékméretben (Ride: 25 mm), nyeregcső-átmérőben (Ride: 27,2 mm a nagyobb kényelemért), a kormány típusában (Ride: Compact kormány rövidebb hajlítással és kisebb eséssel), valamint a nyereg konfigurációkban. Továbbá a RIDE modellek magasabb, ezáltal kényelmesebb üléspozíciót adnak a hosszabb homlokcsőnek köszönhetően, valamint kicsit hosszabb láncvillával készülnek, s kevésbé agresszív irányíthatósági tulajdonságokkal rendelkeznek. Hogy még jobban elkülönüljön a két kategória, másféle csövekből, más festéssel készülnek a RACE és RIDE széria kerékpárjai.


 

 

MTB PROGRAM

ONE-TWENTY CARBON:

Az új váz súlya és merevsége etalon a 120 mm-es kategóriában!
 
Merida2011MTB01Az új karbon all-rounder modellünk hihetetlen súlyt kínál: 1860 g – csak 160 grammal nehezebb, mint a klasszikus versenygép, a Ninety-Six! Merevsége ugyanakkor közel 20 százalékkal nőtt a Merida verseny-fullyhoz képest. Hogyan képes az új gép ezeket a lenyűgöző eredményeket produkálni? Természetesen a Merida karbontechnológiáról szerzett tapasztalatainak köszönhetően, például a Ninety-six vagy az O.Nine modellek esetében.

Lássuk a részleteket: Double Chamber (függőleges belső merevítőlemez) alsócső, Strucure Element építés (a Monocoque, a belső muffos kapcsolás és a cső a csőhöz technológiák kombinációja a különböző féle csúcsterheléseknek megfelelően), High-Modulus karbonszálak, Nano-matrix kitöltőgyantával. Hab a tortán az egy darabból készült karbon himba.

A geometriát tekintve a lapos fejcsőszög (69 fok) határozottan megkülönbözteti a One-Twenty Carbon gépet az agresszíven kormányozható XC-tesótól: A gyors lejtőzések során ez a bringa érezhetően finomabban fut – aktívan megtámogatva plusz 20 milliméter rugóúttal elöl-hátul. Jó hír még a gyorsan és könnyen állítható rugózás, miközben igazán sportos, jól kihasználható rugóutat kínál.

Felhasználási terület: Maraton, technikás terep, sportos hegyi túrázás.


MATTS SCANDIUM:
Az alumínium O.Nine!

Merida2011MTB02A Merida MATTS Scandium a bizonyíték, hogy egy csúcsminőségű alumínium váz súlya is maradhat 1,4 kg alatt, miközben teljesít minden követelményt – komoly versenytárs az ár-orientált karbonvázak mezőnyében.

Az alapvető célja az új MATTS Scandiumnak, hogy ezzel a modellel megmutassuk, nem járt el az idő az alumínium felett, és még mindig lehet előremutató irányban fejleszteni ezt az anyagot. Ugyanakkor az árfekvése határozottan a karbon alatt marad. Tehát amit megtakarítunk, jobb alkatrészekre költhetjük – vagyis ugyanabból a pénztárcából egy könnyebb és jobb komplett kerékpárt lehet kapni.

A Merida MATTS Scandium alapját egy scandium-alumínium M7 csőszett adja, amit a könnyűsúlyú-specialista Hodaka épít. De súlycsökkentés oroszlánrésze azon a technológián alapul – system integration – amit a high-end karbon merevfarúnknál, az O.Nine-nál is alkalmaztunk.

Fel sem lehet sorolni az összes okos megoldást, részletet, mint a BB30 szabvány, vagy az X Taper fejcső a túlméretes 1,5 colos csapággyal. Kívül húzott ülőcső direkt váltófelfogatási lehetőséggel, és aszimmetrikus támvillák, post-mount tárcsafék csatlakozással. Az adonizált felületű csövek és a speciális tervezés garantálja a karcállóságot és a tartósságot.

Felhasználási terület: XC-verseny, maraton

MATTS TWENTY-NINE:

Új nagykerekű a Merida palettán is!

Merida2011MTB03Némi késlekedés és nehézségek után a 29” hullám végül elérte a tengerentúlról Európát. Természetesen a Merida sem mehet el az új trend mellett, hiszen az XC és a maraton versenyzés továbbra is a legfontosabb számunkra.

Az új alumínium 29-esünk fejlesztése során nagy hangsúlyt fektetünk a koherens geometriára. Ezért hasonlítottuk össze a jelenlegi amerikai divatbringák adatait heteken keresztül, minden vázméretet beleértve. Nem könnyű feladat: a 29-esek különböző méreteinek összehangolásában nem sok köszönet van. A láncvillának rövidnek kell lenni, miközben elég sárférőhelyet kell hagyni a nagy kerekeknél. A lánctányérok viszont redukálják ezt a teret. A szükséges láb-férőhely elöl behatárolja a felsőcső hosszát.  A homlokcsőnek nagyon rövidnek kell lenni, ugyanakkor merevnek és tartósnak…

Végül is, különösen a kis vázméreteknél a 29-es bringák építése nem volt egyszerű a tervezők számára, de úgy gondoljuk, határozottan jól sikerült megoldani a feladatot. A MATTS Twenty-Nine váz a részleteket az O.Nine-tól és a MATTS Scandiumtól örökölte. És már dolgozunk a 29” O.Nine-on és az új maraton verseny-fully-n, melyek 2012 első hónapjai előtt nem lesznek elérhetők.

Felhasználási terület: XC-verseny, maraton, sport-túrázás


Fontos Merida továbbfejlesztések 2011-re


ONE-TWENTY PRO:

Az alumínium One-Twenty széria legjobb verzióinak váza a One-Twenty Carbon alapján készül majd, s megkapta a csúcsmodell teljesen karbon himbáját. Összehasonlítva a korábbi modellel a váz súlya 250 grammal csökken! Az alapvető tulajdonságai a One-Twenty szériának maradnak: univerzális és letisztult all-rounderek sportos felhasználásra.

ONE-FORTY:

Merida2011MTB04A Trans Mission neve jövőre One-Forty lesz: tehát a Merida össztelósok neve innentől kezdve mindent elmond majd. Kiderül belőle, hogy az all-mountain modelljeink 140 millimétert mozognak elöl és hátul. Ráadásul az új szín és design is tisztán megkülönböztetik majd a legújabb One-Forty-t az elődjétől.

Csökkentettük a One-Forty Carbon széria árát – visszatérve az alumínium lánc és támvillákra, valamint elhagytuk a „Floating Disc” féknyerget. Ugyanakkor optimalizáltuk a váz merevségét az új 12 mm / 142 mm Shimano thru-axle gyorskioldó rendszerrel hátul (QR15 tengellyel elöl). Továbbá, a továbbfejlesztett One-Forty alumínium modellek 1,5 colos villanyakat fogadnak, és vezetőszemeket hegesztettünk rá a Remote Vario nyeregcsövekhez.

O.NINE:

Az idei szezonban sikeresen bevezettük a csúcs-versenygépünket, az O.Nine-t. Egyetlen kritika érte: A meredek fejcsőszög és a rövid, 80 mm-t mozgó villa kombinációja. Kicsit túl agresszívra sikerült, még komoly versenyzők számára is, a nehéz, technikás lejtmenetekben könnyedebb kezelhetőségre van szükség.

Fejlesztésképpen a Merida is beállt a sorba, és mostantól a csúcs XC gépet is 100 milliméteres villával szereljük majd: az O.Nine modellek hosszabb villával és 70 fokos fejcsőszöggel rendelkeznek majd, ami még mindig nagyon sportos karaktert és kormányzást biztosítanak.

Köszönhetően, hogy a tömeggyártásban készülő vázak súlya egy kilogramm alatt marad (minden egyes O.NIne modellt hivatalosan lemérünk és hitelesítünk), nagyfokú merevség, és kényelem mellett, a Merida O.Nine modell a merevfarúak Top-Triumvirátusának tagja a Cannondale Flash-sel és a Scott 899-cel egyetemben.

MATTS LITE & MATTS TFS:

A közepes árkategóriába tartozó alumínium merevfarúak évek óta a Merida legerősebb szegmense a palettán. 2010-től kinézetükben jobban közelítenek majd az O.Nine koncepcióhoz. Ráadásul a designhoz színben is passzoló alkatrészek a végső megjelenést tekintve igazi egyéniséget adnak majd ezeknek a bringákna.

Forrás: BikeFun