Összeültek a legnagyobb kormánycsapágy gyártók, és kidolgoztak egy egységes rendszert a csapágyak elnevezésére, hogy megszűnjön a jelenlegi kaotikus állapot.
Standardized Headset Identification System [S.H.I.S]
Ezentúl ez a rendszer adja meg nekünk, az olykor kiismerhetetlen kormánycsapágy rendszerek világában.
{reklam}
Feltehetően közületek is jó néhányan ütköztek már abba a problémába, hogy egy esetleges kormánycsapágy vásárlásnál fogalmuk nem volt, hogy az most Intergált, Semi-Integrált, Zerostack vagy mégiscsak Standard? És ha ez megvan akkor, milyen átmérője is van a rendszernek, alul-felül ugyanolyan? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekbe ütközik a legtöbb kerékpáros java része.
Éppen ezért összeültek a vezető kormánycsapágy gyártó cégek, és megegyeztek egy mindenki számára érhető rendszer elnevezésen és specifikáción. Kereskedők szerint az effajta összedolgozásra már jóval korábban sort lehetett volna keríteni. A hangsúlyt arra fektették, hogy egy könnyen értelmezhető, és mindenki számára átlátható rendszert hozzanak össze.
Hogyan működik az elnevezés?
Nagyvonalakban a rendszerleírás két részből áll, melyet egy vízszintes vonal választ el, értelem szerűen felső és alsó részre. A két betűjel a rendszer típusát jelzi, a második szám a méretére vonatkozik. A per-jel mögött pedig a villanyak méret szerepel.
Az alsó rész ugyanígy működik.
A közös megegyezésre az EuroBike kiállításon került sor, ahol több gyártó összeült ( Acros,CaneCreek,Hope,RaceFace,Reset Racing, Richey) és ígéretet tettek, hogy a S.H.I.S rendszer elnevezést ezentúl mindenhol kommunikálják. Remélhetőleg a vezető gyártók irányadása elég lesz ahhoz, hogy a maradék gyártó is csatlakozzon ehhez, és nemsokára a kerékpár piacon egységes standardként szerepeljen.
2011-től tervezik a bevezetést, és remélik, hogy már 2012-ben szabványként fogják kezelni.
Néhány szemléltető ábra az egyszerűbb értelmezéshez:
Forrás: Velo.hu
vitalmtb.com