Az amerikai SiGNa Chemistry cég kifejlesztett egy új fajta hibrid hajtást, amely forradalmasíthatja az elektromos járművek közlekedését.
A villanybiciklik hátránya, hogy hosszabb utakon – különösen nehéz, emelkedős terepen – hamar lemerítik a csak lassan feltölthető akkumulátorukat. Az amerikai SiGNa Chemistry cég újfajta hibrid hajtása megszünteti ezt a gondot.
{reklam}
A forradalminak nevezhető hibrid hajtás lényege, hogy a kerékpárok hátsó kerekének villanymotorját hajtó (eddig ion-polimer akkumulátorból nyert) áramot egy SiGNapatronból (flakonból) nyerik. A nyomásálló patronban szilícium-szilikát por van. Ha ahhoz vizet – akár tisztítatlant, sőt még vizeletet is – töltenek, egy ismert, gyors kémiai folyamat során hidrogén keletkezik. Ezt üzemanyagcellában hasznosítják egy kis villanymotor hajtására alkalmas áram gerjesztésére (vagy a biztonság érdekében meghagyott hagyományos akkumulátor töltésére).
A környezetet is kímélő új szerkezet fő előnye, hogy a kerékpáros több patront is vihet magával, amelyekbe csak vizet kell töltenie, s máris kerekezhet tovább.
Egy-egy patron mindössze 80 dekagrammos – félliteres palack nagyságú és benne csak feleakkora a túlnyomás, mint a szódapatronokban. A hibrid hajtással 700 wattos teljesítmény érhető el, ami többszöröse az eddig használt akkumulátorokénak. Melléktermékként csak vízgőzt pufog ki a levegőbe. Egy-egy patronnal – a tereptől és a kerékpáros súlyától függően – 40–80 kilométer tehető meg.