Hunor boszorkány konyhájában készült ez a váz.
A napokban voltam a mesternél, mivel a féktárcsát rögzítő egyik csavar fejét sikeresen elnyaltam. A csavar kiszedését igen kreatívan és roncsolás nélkül szedte ki a vázépítő guru. Még az operáció végeredményére várakoztam a sarokban feltűnt egy bringa, amelynek váza megragadta a tekintetemet.
Ez egy cyclocross váz volt, amelyet András Balaton-felvidéki túrákhoz gyártott magának. Egy igazi túra bringa építhető belőle, amellyel bátran lemerészkedhetünk döngölt földutakra is. A vázra épített bringa igen jó menettulajdonságokkal rendelkezik. Nem is akaródzott róla leszállnom. Ha tüzetesebben megvizsgáljuk közelebbről, akkor látunk rajta néhány érdekességet, ami teljesen elüt a tucatvázaktól, és ezáltal a kommersz ázsiai gyárak fölé emelkedik.
Anyagát tekintve rozsdamentes! Acél, ami a KVA ms2 csőszettjéből készült.
A csövek kötése ezüst-forrasztással készült. Ez ugye jobb mint a réz, mivel alacsonyabb hőfokon lágyul, így a vékony csövek véletlenül sem lettek elégetve.
A felület kezelése polírozás, illetve szemcseszórás, valamint lakkozás.
Tömegét tekintve pontos adatom sajnos nincs, a mester 1600-1700 g-ra saccolja.
Ára ebből az anyagból 300 000 Ft körül mozog, ami nem rossz ár egy egyedi gyártású komoly csőszettből készült vázért. Hunorék vázat olcsóbban is gyártanak. Az ár elsősorban a kiválasztott anyag árától függ. Egy egyedi váz kb. 150 000 Ft-tól indul.
Ha kellőképpen felcsigáztam mindenkit, akkor jöjjenek a részlet fotók az érdekességekről.
Részlet a hátsó fertájról a támvillákat összekötó elem érdekes üres kialakítást kapott. |
A váz anyagát jelölő címke |
Érdekes kialakítású az első váltó bowden vezetője |
Még mindig a támvilla! Akár patkó fék is felszerelhető. |
Jobb hátsó papucs |
Bal hátsó papucs |
Szerelmes vagyok a fejcsőbe
Díszes nyeregcső bilincs szemből |
Díszes nyeregcső bilincs szemből |
Meggyőző forrasztás a középcsapágyháznál |
Gyönyörú Hunor stucni |