Sisakba épített aktív balesetvédelmi technológiát fejlesztettek ki a kerékpáros gázolások megelőzésére
Az Ericsson, a Volvo Cars és a POC védőfelszerelés gyártó vállalat együttműködésében kifejlesztett aktív védelmi technológia adatkapcsolatot létesít az alkalmazással ellátott Volvo gépkocsi és a kerékpáros sisak között és mindkét felet riasztja, ha túl közel kerülnek egymáshoz.
A technológia olyan széles körben alkalmazott kerékpáros okostelefon alkalmazás, mint például a Strava, vagy valamely más hasonló alkalmazás pozícióadatait osztja meg a Volvo saját felhő rendszerének közvetítésével a jármű elektronikájával.
Amennyiben a pozícióadatok alapján ütközésveszélyes helyzet alakul ki, a rendszer mindkét felet figyelmezteti. A járművet pedig le is fékezi amellett, hogy a vezetőt a szélvédőre kivetített kijelző, a head-up display (HUD) révén tájékoztatja a kerékpáros helyzetéről. A rendszer előnye, hogy olyan esetben is láthatóvá teszi a kerékpárost a vezető számára, amikor az az út- és fényviszonyok, az időjárás, illetve a jármű holttere miatt nem lenne lehetséges.
Eddig a sajtó közlemény.
A szerkesztő véleménye:
- Hír alapján ez a technológia csak egy bizonyos sisak és néhány Volvo gépkocsi találkozása esetén működik. Statisztikailag ezek találkozásának esélye jelenleg igen kicsi, tehát az ár/érték arány nem túl jó...
Viszont kétségtelen, hogy a technológia városokban, ha minden autó és bukósisaknál meglenne akkor igen jó lenne. Egyszer talán...