Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Deestone01Hamarosan indul a királydinnye szezon! Ha nem akarsz sűrűn defektet szerelni, akkor olvass el!

Ha defektvédelemről beszélünk, az nem azt jelenti, hogy viszek magammal pótbelsőt, vagy ragasztó készletet, mivel ezekkel az eszközökkel már javítjuk a leengedett belsőnket. Ebben a két részes cikkben olyan dolgokat mutatunk be, amelyekkel megelőzhetjük a defekt kialakulását, vagy a belsőnk leeresztését.

Mi is az a defekt?
A defekt egy olyan mechanikai sérülés, amelynek hatására a kerékpárunk tömlője elereszti a levegőt. Ezt a hibát különböző anyagok (tüske, üveg –, fém szilánk) szúrása, vágása, vagy a belsőnkben lévő elégtelen levegőnyomás (felütéses, avagy kígyóharapásos defekt) okozhatja.

Mit lehet tenni ezek elkerülésére?


1 Szögre akasztod a bringád és nem használod!


100%-os védelem defekt ellen, csak akkor minek vetted azt?


2 Mindig az ajánlott nyomáson használod a kerekedet!


Na ez már haladás! Jól működő megoldás a felütéses defekt ellen. Nagy mértékben növeli ezen túl a külsőd, illetve a felnid élettartalmát is. Sőt! Valljuk be, a rendesen felfújt kerék kitűnően gurul, így a bringázás is élvezetesebb.


3 Teszünk a külső és a belső közé defekt védő szalagot.


Ez a prevenció egyik lehetősége a három közül. Két típusa van, az egyik egy nagy belső ellenállású gumi jellegű anyag, a másik pedig egy vékony – gyakran kevlárból szőtt – szövetréteg, ami mechanikai védelmet nyújt a szúrások ellen. Az ilyen szalag a külső és a belső közé helyezve véd a szúrásos és a vágásos defektek ellen. Előnye, hogy csak egyszer kell megvenned, ha elkopik a külsőd átrakod a következőbe. Hátránya, -nos több is van. Baromi nehéz berakni – saját tapasztalat :( Ahol a szalag két vége találkozik, rendszeresen ott lyukad ki a belső, de nem a tüske miatt, hanem egyszerűen a szalag két végének apró mozgása teszi tönkre a belsőnket. Én ezt a rendszert nem ajánlom.


4 Defekt védelemmel ellátott külsőt használunk.


Ebben az esetben a gumi futófelülete van úgy kialakítva, hogy a szúrt, illetve vágott lyukaknak jobban ellenálljon. Mai cikkünkben ezt a rendszert mutatjuk be, kicsit részletesebben.


5 A belsőnket feltöltjük defekt gátló folyadékkal.


A defekt gátló folyadék elnevezése kicsit megtévesztő - nem arról van szó, hogy a tüske megijed és nem tudja a guminkat kiszúrni; a tömlőnk, ha tüske vagy egyéb kiszúrja ebben az esetben is kilyukad. A benne lévő folyadék viszont eltömíti ezeket a sérüléseket. Erről részletesen a következő részben olvashatsz majd.

 

A defekt tűrő abroncsok
A defekt tűrő abroncsok jól védenek mind a szúrásos, mind a vágásos mechanikai sérülések ellen. Ebben az eseten a gumi futófelülete alatt a gyártók létrehoznak egy extra réteget, ami egyrészt vastagsága (+2-3 mm), másrészt anyaga miatt véd a fentebb említett sérülések ellen.

Ez az extra anyag lehet egyszerűen a gumi anyagának megvastagítása, ami egy jó és költséghatékony megoldás, hiszen ugyanazzal az anyaggal dolgoznak. Használhatnak egy keményebb, tömörebb gumi réteget, ami még ellenállóbbá teszi a külsőnket. Cserébe nő a súlya is. Rakhatnak egyéb speciális anyagot növelve a futófelület és a belső közötti távolságot. Viszont ennek a súlya az előbbi két típusnál kisebb, így maga a külső is könnyebb lesz. (Régebben raktak kevlár szövetet is a futófelület alá, de a tapasztalat azt mutatta, hogy ez a keményebb anyag és a gumi találkozása nem volt túl szerencsés, mivel a külső oldalfala rendszeresen körberepedt. Ezt a megoldást ma már nem igazán használják.)

 Deestone02

Fúrtunk, faragtunk vágtunk. Szemmel is látszik a különbség. Bal oldali a hagyományos, jobb oldali a defekt tűrő gumi. (A minta ugyan az.)

A Biketrade 97 Kft-től kaptunk néhány defekt tűrő külsőt bemutatásra, amit a Deestone gyárt. A gumik kedvező ár/értékkel rendelkező Thaiföldön készült termékek. Maga a gyár az autógumin át a traktorig minden járműtípushoz készít gumikat. A kerékpár a termékpalettájának csak egy kicsi szegmense.

Mi kapásból szét is vágtunk néhányat megnézni, hogy mi „hápog" benne. Ezek a külsők a saját anyagukat használják a futófelület alatti vastagításra, így nem a legkönnyebbek, cserébe viszont olcsók.

Emlékszel Keith Bontrager (híres vázépítő) örökzöld mondására? „Könnyű. Erős. Olcsó. Kettőt választhatsz" Nos, ez ebben az esetben is igaz.

Deestone03Deestone04

Le is mértük a különbséget a hagyományos és a defekt tűrő változat között.

A forgalmazótól hallott pletykák szerint jövőre kijönnek egy olyan megoldással, ahol a defekt védelemre egy speciális anyag lesz beleépítve, ezzel csökkentve a külsők súlyát.

Jelenleg a hazai kínálatukban 13 ilyen gumi van, 20"-től a 28"-ig tudnak a kerekeidre külsőt ajánlani. 27,5" és 29" külsőik jelenleg nincsenek és a közeljövőben még nem is tervezik gyártani. (Nekik ez még kicsi piac.)

20" - 24" os külsők
D833 APS
Városi, forgásirányos külső, amely a defekt védelem mellett reflex (fényvisszaverő) csíkkal is rendelkezik. Súlya750 g (20") és 870 g (24"), ára 3190 (20"), illetve 3590 (24") Ft (2016-os ár).

Tetszés index 5/5

Deestone05

D202 APS
Középen futóéles „terep" gumi. A mintát, ha valaki meglátja egyből rájön hogy ez egy igazi kompromisszumos minta, ami igazából sem terepen, sem aszfalton nem az igazi. Súlya 720g (20"), 840 g (24"). Ez könnyebb mint az előző típusú köpeny, ami abból adódik, hogy egy vékonyabb 1,5-2 mm vastagságú extra réteget kapott a futófelület alá. Ára 2590 (20") és 3190 (24") Ft. (2016-os ár.)

Tetszés index 2/5

Deestone06 

26"-os külsők
Ebből a típusból már lényegesen többféle van, elvégre az egyik leggyakoribb méretről van szó. 5 minta típust tudok nektek megmutatni.

D818 APS
Ez úgynevezett kígyóbőr mintás (tényleg hasonlít rá), forgásirányos, aszfaltra való gumi. Mérete: 26X1,9. Ezen is található reflexcsík, ami a kerékpáros biztonságát növeli éjszaka. 1250 g a súlya, ami valljuk be nem kevés, cserébe az ára viszont baráti 3590 Ft (2016-os ár).


Tudod a fentebb idézett mondás: Kettőt választhatsz. :D Ebből mintát sajnos nem kaptunk, így nem sikerült szétboncolni :(

Tetszés index 4/5

Deestone07

D1006 APS
Ez a gumi is aszfaltos bringázáshoz készült (ezt a mintát már régóta ismerem és szerintem egy nagyon jó minta szilárd burkolatú utakra). Mérete 26X1,75. Szintén található rajta reflexcsík. Súlya 1250 g, az ára 2790 Ft.

Tetszés index 4/5

Deestone08

D202 APS
Mérete: 20X1,9. Ezt a mintát korábban a 20-24"-os kategóriában már bemutattuk. Azóta nem változott vele kapcsolatban semmi. Csak a súlya, ami 1250g illetve az ára 2790 Ft

Tetszés index 2/5

Deestone06

1003 APS
Ez a klasszikus mintájú falusi bicók gumija. Mérete 26X1/2. Súlya 700 g. Extra 3 mm a futófelület alatti beépített anyag mennyiség, ami az ezt hordó bringát elpusztíthatatlanná teszi. Ára: 2650 Ft.

Tetszés index 3/5

Deestone09

1005 APS
Az előző kategória ballonosabb gumija. Mérete 26X1 3/8. Súlya is kedvezőbb, mivel csak 690g. Ára szintén baráti 2490 Ft.

Tetszés index 3/5

Deestone10

28"-os gumi


D281 APS
Ez az a gumi, amire a falusi cirkálók, munka kerékpárok igazán vágynak, hiszen hazánkban ez a leggyakoribb kerékméret. Mérete 28X11/2. Súlya kerek 1 kg. Ára 2890 Ft.

Tetszés index 4/5

Deestone11 

700-as gumik


D1006 APS
A 26"-osoknál már emlegetett aszfaltra tervezett gumiról van szó, amelyhez két szélességben is hozzá tudunk jutni (35C és 40C). Súlya 750g (35C), illetve 1050g (40C). Ára 3190 -(35C), illetve 3690 Ft (40C)

Tetszés index 4/5

Deestone08

D882 APS
Ez is egy városi, aszfaltra tervezett külső, amely reflex szalaggal rendelkezik. Súlya 900g, az ára pedig 3190 Ft.

Tetszés index 4/5

Deestone12

Mint láttátok van alternatíva (főleg aszfaltra), hogy kedvező árú defekt védett külsővel szereljétek fel bringáitokat. Higgyétek el megéri, mert nincs annál elkeserítőbb, mint szakadó esőben belsőt foltozni. Márpedig mikor kap az ember defektet?

A gumikat a Biketrade97 kft forgalmazza. További infók a cég weboldalán. Katt IDE!

A Tetszés index a holkerékpározzak.hu tesztelőinek előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja, tehát nem szentírás!

Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.

1/5 nem tetszett
2/5 (szódával) elmegy
3/5 jól használható
4/5 megvenném
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. (Egy termék esetén az imádat felső foka!)