A 2011-es Giro bemutatóján leplezték le az új Campagnolo Electro váltórendszerét, melyet a spanyol Movistar a jövő évtől élesben is fognak használni.
A váltás szempontjából az olaszok megmaradtak a karok hagyományos pozíciójánál, tehát a fékkar mögötti kallantyúval és a fékkartest belső oldalán a korábbi kar helyén elhelyezett gombbal történik a váltás. A hátsóváltóban a váltást végző motor egy dugattyú, amely hosszanti tengelye irányában változtatja hosszát egy menetes megoldás segítségével, így helyettesítve a váltórugót. A 2x11 sebességes szett kábelezése természetesen nagyrészt vázon belül megoldott. A későbbiekben, a továbbfejlesztett verziónak más lesz az akkumulátor egysége, és amennyiben hinni lehet az olaszoknak, akkor a konkurens Di2 rendszeréhez képest dupla akkora kapacitással fog bírni. Ugyanakkor az akkumulátor mérete is kisebb lesz majd valamivel.
{reklam}