Egy tökéletes megoldás amatőr túrázóknak.
Minő fura véletlen (de tényleg!), két hete a pedálról értekeztünk hosszabban és a múlt héten a szerkesztőségünkben landolt egy olyan pedál, amely szerintem sok olvasóm szívét megdobogtathatja. Ez ugyan is egy hibrid típus, azaz az egyik oldala taposó-, a másik SPD rendszerű patentpedál.
Pedálokról részletesebben a keretes cikkünkben olvashatsz:
A Hónap alkatrésze: A pedál
Ebben a hónapban ismerkedjünk meg a kerékpár egyik elemi alkatrészével a pedállal.
Mire is jó?
A kerékpár pedáljával visszük át az erőnket a kerékpárra. Itt kapcsolódik össze az emberi motor a gépi mechanikával. Fontos, hogy egy stabil, csúszás mentes felületet adjon a lábainknak. Tovább!
Shimano PD-M324 patentpedál
Ez egy robusztus 510g súlyú, -Saját mérés!- alutestű, acélkeretes pedál. A testének színe ezüst, az acél részek krómozottak. A pedálon állítható a be-/kilépés ellenállása. A belseje tömített, kónuszos csapágyazással rendelkezik amely szerelhető, karbantartható, így ez garancia a hosszú használatra. (Valószínűleg nem veszel majd több pedált.)
Shimano PD-M324 patentpedál
Pedál a mérlegen
A pedált rövid tesztre, bemutatásra kaptam, ami azt jelenti, hogy eladásra alkalmas állapotban kell visszaszolgáltatnom. Ez viszont nem jelenti azt, hogy nem szedhetem szét…
A művelet nem volt túl bonyolult. Egy 3-as imbusszal le kell szerelni a pedál keretét, majd egy lapos csavarhúzóval ki kell pattintani óvatosan a porvédőt. Ezután egy 6-os imbuszkulcsot dugunk a pedáltengely végébe, a másik oldalról meg egy 10-es dugókulccsal szépen szét lehet szedni. Majd a bent lévő kónuszt az előbb használt csavarhúzóval szépen ki tudjuk csalogatni a helyéről. Összerakásnál a csapágyhézag pontos beállítása célszerszám nélkül kicsit macerás, de nem kivitelezhetetlen.
Nos így néz ki a pedál szétszerelve
A pedál kerete kellően vastag anyagból készült így merev, fogai jól tartják a cipőt. A SPD oldala könnyen kattintja a kerékpáros cipőt, semmi kifogásolni valót nem találtam rajta. Max egy kis rozsdafoltot a patenten.
Kinek ajánlanám? Elsősorban kezdő patentpedálozóknak, akik esetleg a nagyobb forgalomban vagy városi használat mellett jobb szeretnének utcai cipőben (rövidnadrág, szandál + fehér zokni is működik) tekerni, viszont pl. a hazai tavaink kerülését már teljesítmény orientáltabban tervezik.
A pedál jól megy a hajtókarom chromica felületéhez.
Én az első több napos túrámra még klipszes pedállal indultam, de már az első nap délutánján úgy fájt benne a lában, hogy inkább leszereltem. Otthon első utam a kerékpárboltba vezetett, ahol beneveztem egy patent pedál rendszerre. Akkor és ott egy hasonló pedált vettem, mivel az igényeimnek az felelt meg a legjobban. A Shimano PD-M324 ajánlott kisker ára 21 490 Ft.
Tetszés index: 3/5
Shimano RT5 kerékpáros cipő
Ha már patentpedálról szóltunk, muszáj egy kerékpáros cipőről is. A jó hírem az, hogy ez bizony tartós tesztre érkezett, így az egész idei szezonban tudom nyúzni. Most csak bemutató jelleggel írok róla néhány mondatot és az év végén majd közre adom tapasztalataimat.
Shimano RT5 országúti túracipő
Ez, az Explorer sorozat egyik darabja, amit túrázásra ajánlanak. Ebben egyébként egy városi, két országúti, két elsősorban (magas)hegyvidéki, három könnyű terepre való cipő, valamint egy szandál található. Az RT5 országúti felhasználásra tervezett -Fog ez mást is látni! - SPD (Nem SPDSL!!) kompatibilis cipő.
A Shimano RT5-ön három tépőzár gondoskodik a gyors felvétel és a kellően szoros lábra illeszkedésről. Hátul, illetve a cipő oldalán fényvisszaverők vannak, ami az éjszakai láthatóságot növeli. A cipő talpa teljes hosszában üvegszál erősítésű, így kellően merev, ami a hajtás hatékonyságát növeli. Ettől függetlenül járni is könnyű benne (ezt már próbáltam) a gumírozott talp mintáinak köszönhetően. Ajánlott fogyasztói ára: 34 990 Ft.
Hogy hogyan viselkedik használat közben? Az az idei szezon végén kiderül...
A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.
Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett