Kapott ez mindent, meleget, esőt, napi munkába járást.
Az év elején jeleztük, hogy ez a cipő az idén még előkerül, mivel a forgalmazótól tartós tesztre kaptuk. Azt a cikkünket az alábbi mondattal zártuk:
„Hogy hogyan viselkedik használat közben? Az az idei szezon végén kiderül...”
Ugyan még bőven nincs itt a szezon vége, de úgy gondoltuk ideje megírni tapasztalatainkat a Shimano RT 5-ről. Nálam az elmúlt hónapokban a cipő kapott szinte mindent. Teszteltem könnyű terepen egy gravel bringa társaságában, ahol bizony a tekerés mellett a meredek emelkedőkön bizony sétálni is kellett. Hordtam aszfalton napi szinten, mint munkába járós cipő, egész napokat tekertem benne itthon és külföldön.
Az RT 5 egy országúti használatra tervezett túra cipő. Formája a ma oly divatos retro dizájnt követi. A három tépőzárja igen könnyűvé teszi a gyors le- és felvételét, illetve a kellően szoros lábra illesztését. Az első tépőzár fényvisszaverős, ahogy hátul a sarkának felső része is. Ezenkívül az oldalán a műbőr felsőrész perforációja mögötti rejtettek el a gyártás folyamán egy fényvisszaverő szalagot. Ezáltal a cipő gyakorlatilag három oldalról fehéren világít, ha belekerül egy jármű fénypásztájába.
Nagyon megszerettem ezt a cipőt. Eleinte a kinézete nem igazán jött be, de lábon hordva sokkal jobban mutat, mint kézben fogva. Amire viszont vásárlásnál figyelj, az a lábad hossza mellett a szélessége. Én a 42-es cipőt, ami méretben passzol, de egy ici-picit szűknek éreztem.
A cipő talpa teljes hosszában üvegszál erősítésű. Kellően merev, ami a hajtás hatékonyságát növelte. Ettől függetlenül járni is viszonylag kényelmes benne. Sétáltam benne aszfalton, száraz földutakon, avarral borított erdei utakon ahol jól teljesített. Vizes időben viszont csak aszfalton használd, mert köveken, sárba -tapasztalataim alapján- nagyon csúszik. (Nem is oda tervezték!)
A cipőn a használat jelei egyelőre nem látszódnak. A műbőr felsőrész nincs megkopva. Nem látszódnak a sziklás terepen történő gyaloglás nyomai. A talpat és a felsőrészt összekötő ragasztás jó, elválásnak nyoma sehol sem észlelhető.
Nem egy vízálló cipőnek hirdetett lábbeli, de Ausztriában a két napos áztató esős utunk alatt enyhe nyirkosodáson kívül komolyabb beázást nem tapasztaltam nála. Tény, nem is áltam sehol sem bokáig vízben. Munkába járás során a heves nyári záporok sem áztatták el.
Összességében, ha hajlandó vagy kicsengetni érte a 35 000 Ft körüli vételárat egy elsősorban aszfaltos használatra tervezett bringás cipő birtokába jutsz, amely hosszú távon megbízható társad lesz.
Tetszés index 5/5
A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.
Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett