Külső gumi csere nélkül.
- Te, mint kerékpáros szoktál tavasszal és ősszel külső gumit cserélni? Tudod, mint az autóknál.
Nos, aki az év hidegebb felén is kerékpározik az már biztos találkozott azzal a problémával, hogy bizony a nyári slick jellegű gumik menettulajdonságai télen annyira nem frankóak. Viszont az is tény, hogy a kereskedéseket nem árasztják el téli kerekezésre ajánlott külsőkkel. Gyakorlatilag nincs is ilyen, az extrém szöges gumikon kívül. Ilyenkor eddig nem volt más megoldás, mint egy rücskösebb, terepesebb gumi használata. Eddig…
Esős túrán az Alpokban.
Mert itt a Schwalbe új üdvöskéje a Marathon GT 365 az első négyévszakos gumi. Tavasszal már jeleztem nektek, hogy ezt a külsőt a Schwalbe hazai forgalmazója a Paul Lange Hungary Kft. ideadta nekem tartós tesztre.
A GT széria a Marathon család tagja. Ez egy igazi expedíciós gumi, amely megbízható társunk lehet akár Ázsiában is, ahol az aszfaltutak minősége -még a hazaiakhoz mérve is- rendelkezhet némi hiányossággal. A defekt védelemről a DualGuard fantázianévre hallgató rendszer gondoskodik, amely jól ellenáll mind a szúrás, mind a vágás okozta behatásoknak. A külső reflex szalaggal rendelkezik, ezáltal növelve az éjszaka kerékpározók túlélési esélyeit.
Terepen is jól teljesít.
Mint fentebb említettem, ezt a gumit nyúzom tavasz óta. Amikor megláttam, első gondolatom az volt, hogy ezt nekem találták ki. Már első látásra úgy tűnt mind aszfalton, mind egyéb utakon meg fogja állni a helyét. Ez az én bringás stílusomhoz tökéletesen illik, hiszen az aszfaltutakat szeretem elhagyni egy hirtelen ötlettől vezérelve. Jelenleg napi szinten ingázom vele a munkahelyem és az otthonom között, de tettem vele több hosszabb-rövidebb túrát aszfalton, illetve terepen is.
Melóba menet a Ligetben.
Szerencsére a tél már kétszer is megörvendeztetett hóval, így nyugodt szívvel állíthatom, hogy havas-latyakos városi körülmények között is megfelelő tapadást biztosít. Elvittem egy túrára is, ahol havas, aszfaltos úton tekertem vele -10 °C-os hidegben. Tapasztalataim alapján a 3-4 cm-es hóba jól elboldogul. A mintázat könnyen tisztul, eltömődése nem volt jellemző. A 6 cm fölötti szűz hóban a bringa irányíthatósága már nehézkessé vált. Próbáltam jeges utakon is, de ahogy az várható oda csak a szöges gumi jó.
Sikerült hóban is megjáratni az egy éves teszt időszak alatt.
A használat nyoma egyelőre nem igazán látszik rajta, sem a felületének kopását, sem az oldalfalak repedezését nem fedeztem fel rajta. (Pedig a munkahely előtt a napon is van szegény eleget, ami mint tudjuk nem tesz jót a gumiknak.) A reflex csík tökéletesen illeszkedik a gumi felületére, nem akar elválni attól.
Az eddigi használata során a következőket tapasztaltam:
- Defektek száma: 0 db.
- Jól fut aszfalton, könnyedén tartható vele a 28-30 km/h sebesség.
- A kanyarokban stabil.
- Vizes, nyálkás, latyakos aszfalton is megcsúszás nélkül megy. (lásd Ybbstalradweg túránk ahol végig szakadt az eső.)
- Sosem jöttem vele zavarba ha el kellett hagyni az aszfaltot egy-egy látványosság miatt.
- Igazi mindenes gumi, mind aszfalton és földutakon stabilan lehet irányítani.
- A hazai utakon legyenek bármilyenek nyugodt szívvel el lehet indulni akár felmálházott bringával is.
Kiknek ajánlom? Jó döntés a munkába járóknak. A montis vonalról aszfaltra tévedők szintén nem fognak benne csalódni. Bringatúrára készülsz Kelet felé? Ne habozz!
Javasolt fogyasztói ára: 11 990 Ft
Tetszés index 5/5
A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.
Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett