2020-tól nincs nagyon más választásod!
Mint korábban említettem az idén vettem egy Cube cross trekking bringát munkába járáshoz csomagos túrázáshoz. A vásárlás után szembesültem azzal a ténnyel, hogy csak a saját csomagtartója szerelhető rá.
Cube Nature PRO
Ez egy trekking bringa, ami a Cube Tour típusának Nature családjába tartozik. Annak is közepes felszereltségű változata. (Nature, Nature Allroad, Nature Pro, Nature Exc, Nature SL és Nature Exc Allroad.) Igazat megvallva igényeimnek megfelelt volna az eggyel ez alatt lévő bringa is, de ennek a színe (black´n´red) megfogott, mint az egyszeri embert a legényfogóleves. Olvass TOVÁBB!
Nézegetve a 2020-as modelleket, úgy tűnik, hogy már csak ez lesz felszerelhető az összes Cube kerékpárra. Ennek appropóján ragadtam tollat, hogy elmeséljem a tapasztalataimat.
Jelenleg a Cube kínálatában csak egyetlen típusú (és színű) csomagtartó létezik, amely igen csak megkönnyíti a választást. Az ára 2019-ben 16 000 Ft körül mozog. 3 pontos felfüggesztése van (2 a papucson, 1 a támvilla összekötőn), amelytől megmondom őszintén rettentően tartottam, hiszen eddigi tapasztalataim alapján ez nincs olyan stabil, mint a 4 pontos felfüggesztés (2 a papucson, 2 a támvilla oldalán). Mivel ez a bringavásárlás után derült ki kicsit szívtam is a fogam, hogy egy apró, de fontos dolgot benéztem. Választásom nem lévén megrendeltem a csomagtartót.
A csomagtartó felszereléséhez mellékelt kiegészítők
A csomagtartót kézbe véve megállapítottam, hogy masszív, de nem túl nehéz (640 g). A pálcái üregesek. A két hátsó úgy van kialakítva, hogy benne elvezethető a világítás vezetéke. A hordozó felület keskeny (12 cm), amely így a bringa sportosságát nem csökkenti túlzottam. (Magyarul nem néz ki bénán vele.) A tervezők gondoltak a túratáskák hordozására is, így ezek felfüggesztésére külön van hely.
A csomagtartó helye a papucsban
Felszerelve azért látszott, hogy ez bizony erre a bringára van tervezve:
- A pálcái fixek nem állíthatók csak 28-as kerekű bringákhoz jó. Ez nálam egy nagy piros pont, mert az állíthatóak nekem sosem tetszettek.
- A papucson van neki kiképezve hely, így abba bele simul. Belülről kell felcsavarozni, így a csavarok sem látszódnak. (Többek között ezért is tud keskenyebb lenni.
- Fent, a támvilla összekötőhöz egy hajlított lemezprofillal csatlakozik, amelybe alulról kell bele csavarni. Így itt is rejtett a csavarozás.
- Saját sárvédőjét a csomagtartó rögzíti, így annak nincsenek extra pálcái. (Halkan megjegyzem, egy kis sufni tunninggal egyéb sárvédőt is fel lehet oda szerelni.)
Csomagtartó és sárvédő kombó
Menet közben
Az eddigi évre visszagondolva volt jó néhány csomagos túrám. Volt, hogy csak a csomagtartó tetején volt egy táska. Volt, hogy több napos túrára felpakoltam a 26 l-es Crosso Twist táskáimat és azzal tekertem napokon át. Bebizonyosodott, hogy a csomagtartó felfüggesztése rendkívül stabil. A megpakolt táskák sem tudták megmozdítani.
Felmálházva
Ez nagyobb 60 km/h sebességgél jól jött, hiszen nem volt hátul apró kilengés, súlypontváltozás, amely az irányíthatóságot befolyásolta volna.
A kerékpár vagány megjelenése, praktikussága és minőségi kidolgozása miatt a Tetszés index 5/5! Szóval ne féljetek a Cube ACID rendszerű csomagtartójától.
A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.
Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett