Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 cateye vezetekes kilometerora teszt 01

Az Enduro és a Velo 9 tesztje

- Vesz még valaki bringára kilométerórát, pláne vezetékest? - merülhet fel a kérdés az olvasóban. Hiszen a mai telefonos alkalmazásos világban ezek már idejét múlt dolgoknak tűnhetnek. A kérdésre a válaszom egyértelműen:

- Igen, mert rengeteg előnyük van!

Nézzük ezeket:

  • Folyamatosan üzemel a képernyője, így bármikor rápillanthatok kényelmesen le tudom olvasni az engem érdeklő adatot. (A telefont így használva az elég hamar lemerülne.)
  • Nem zavarja a kijelzőt a napsütést.
  • Por és vízálló
  • Méretéből kialakításból adódóan kevésbé sérülékeny
  • Menet közben a bringázás élményére és nem a készülék kezelésére kell koncentrálni.

A vezetékes rendszer előnyei:

  • Zöldebb az öko lábnyomom: egy elemel üzemel, hosszú (akár 3 év) üzemidővel
  • Megbízható adatkapcsolat a szenzorral (Vezeték nélküli rendszer erős elektromágneses térben pl.: vasút mellett bringázva nem veszi a szenzor jelét.)
  • Gyakorlatilag minden funkciót tud(na) ugyanúgy mint a vezeték nélküliek, csak ma nem divatosak.

cateye vezetekes kilometerora teszt 04

Kibontva

Ennyi bevezető után végre elérkeztünk a Cateye Enduro és Velo 9 tesztjéhez. A két órát egyszerre mutatom be, mivel gyakorlatilag azonos órákról van szó, csak a szenzor vezetéke más. Az Enduro vezetéke 4 mm vastag, míg a Velo 9, a mindenki által ismer és megszokott lényegesen vékonyabb vezetékkel rendelkezik. Ezen túl az Enduro szép piros/fekete színű, a Velo 9 fekete, vagy fehér. (Szóval, ha olyan piros mániás vagy mint én akkor csak az Enduro lehet a nyerő.)

cateye vezetekes kilometerora teszt 03

Cateye Enduro és a Velo 9 két szín változata

cateye vezetekes kilometerora teszt 02

Vastag és vékony vezeték közötti különbség szemmel látható.

Funkcióit tekintve az alábbi adatokat mutatja:

1. Aktuális sebesség

2. Maximális sebesség

3. Átlagos sebesség

4. Útvonal távolság

5. Teljes távolság

6. Eltelt idő

7. Kalóriafogyasztás

8. Szén-dioxid megtakarítás

9. Óra

+1 A sebesség előtti kicsi fel, vagy lefelé mutató nyíl jelzi az átlag sebességhez képest hogyan haladunk.

cateye vezetekes kilometerora teszt 05

Mit is tud? A doboz hátoldalának tájékoztatója

Itt jegyezném meg, hogy a kalóriafogyasztás és a szén-dioxid megtakarítás becsült adat. A Cateye használati útmutatója szépen leírja azok számítási metódusát.

Kalóriafogyasztás
A számítógép a kalóriafogyasztást méri - figyelembe véve a sebességeket az egyes másodpercek során. A megadott érték csak tájékoztató jellegű.

A Szén-dioxid megtakarítás kiszámítása
Megtett táv (km) x 0,15 = Szén-dioxid megtakarítás (kg)

A 0,15-es szorzót „egy benzinüzemű gépkocsi által 1 km megtett út alatt kibocsátott Szén-dioxid megtakarítás” kiszámítására használt képletbe az összes benzinüzemű személygépkocsira vonatkozó 2008-as átlagérték behelyettesítésével kapták meg, a közlekedést és turizmust felügyelő szakminisztérium honlapján szereplő leírás szerint.

cateye vezetekes kilometerora teszt 06

Ha már a funkcióknál tartunk engedjétek meg, hogy bemutassam a CatEye Velo7-et, amely „csak” 7 funkciós. Nincs benne a Kalóriafogyasztás és a Szén-dioxid megtakarítás becslése. Gyakorlatilag az a két opció, amelynek ismerete nélkül nem érdemes elindulni bringázni.

Én a vastag vezetékes verziót, az Enduro-t vásároltam meg. Egyrészt tetszett a piros/fekete színe, amely jól megy a bringámhoz, másrészt a vastag vezeték használata előnyösebbnek tűnik egy terep túrabringán. Az óra funkcióit figyelembe véve elég lenne számomra a Velo7-es is, de az csak vékony vezetékes jeladóval rendelkezik és külön megvásárolva a vastagot drágább lenne, mint az Enduro. Tök nagy dobás lenne a CatEye-től, ha a vevő dönthetné el, hogy milyen jeladóval szeretné megvásárolni a kütyüt.

A Velo7, Velo9 és Enduro kilométer órákhoz vásárolható kiegészítők:

  • Küllőmágnes (1699691N)
  • Vastag vezetékes (Enduro) konzol (1603490)
  • Vékony vezetékes konzol (1603491)

Ezek az alkatrészek hazánkban is kaphatók, keresd kedvenc boltodban.

És amit nem tudsz megtenni
Létezik a Velo sorozatnak vezetékmentes órája is (Velo Wireless). Ha a vezetékes órádhoz veszel Velo vezetékmentes konzolt, azzal nem válik az vezeték mentessé, mivel nem kompatibilisek. A vezetékes órák hátulján van két fém érzékelő, ami konzol bölcsőjébe rakva érintkezik azzal. Azon át kapja a kerékről a jelet. A vezeték nélküli rendszereknél a jel rádión érkezik, ami az órába és nem a bölcsőbe van beépítve...

Az Enduro élesben

A terméket kibontva a vastag vezeték tekintélyt parancsoló volt. Nem csak szemtelen jól néz ki, hanem az anyag tartása miatt lényegesen könnyebb is volt felszerelni a bringára és jobban is áll rajta. (Nem hajlik annyira, mint a vékony vezeték.) a csomaghoz mellékelt kábelrendező spirállal igényesen hozzá lehet fogatni a hidraulika vezeték, vagy a váltó bowdenházhoz. A kormányra az óra bölcsőjét és a villa lábára a szenzort a mellékelt kábelkötegelőkkel néhány perc alatt fel lehet szerelni.

cateye vezetekes kilometerora teszt 07

Szépen futó vastag vezeték

Őszintén szólva a vezeték hosszát én kicsit rövidellettem, de ez csak annyiban merült ki, hogy az óra a tervezett bal oldali elhelyezés helyett a kormány jobb oldalára került. Apró bosszúság, igazán semmit nem befolyásol. Az óra üzembe helyezése a beállításokkal folytatódott. A kerékméret és pontos idő beállítása után használatba is vehettem a rendszert.

Az első próbák már megvoltak. Az óra stabilan ül a kormányon, a mért adatok könnyen jól leolvashatóak róla, a funkcióváltó gombja finoman üzemel. Egyetlen egy dolgot hiányolok belőle, ami a másik bringámon lévő órában van, az pedig az opcionális (ki/be kapcsolható) háttérvilágítás.

cateye vezetekes kilometerora teszt 08

A Cateye Enduro a vastag vezetékével mindenképpen jó választás. Könnyű felszerelni, és beüzemelni. Menet közben egyszerű üzemeltetni és a mért adatokat kényelmesen le lehet olvasni bármilyen terepviszonyok között is tekersz. A vezeték hosszát én úgy 5 cm-el megtoldanám. Tapasztalataim alapján a tetszés index 4/5

bringalap teszt 5

A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.

Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.

5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett