Az Enduro és a Velo 9 tesztje
- Vesz még valaki bringára kilométerórát, pláne vezetékest? - merülhet fel a kérdés az olvasóban. Hiszen a mai telefonos alkalmazásos világban ezek már idejét múlt dolgoknak tűnhetnek. A kérdésre a válaszom egyértelműen:
- Igen, mert rengeteg előnyük van!
Nézzük ezeket:
- Folyamatosan üzemel a képernyője, így bármikor rápillanthatok kényelmesen le tudom olvasni az engem érdeklő adatot. (A telefont így használva az elég hamar lemerülne.)
- Nem zavarja a kijelzőt a napsütést.
- Por és vízálló
- Méretéből kialakításból adódóan kevésbé sérülékeny
- Menet közben a bringázás élményére és nem a készülék kezelésére kell koncentrálni.
A vezetékes rendszer előnyei:
- Zöldebb az öko lábnyomom: egy elemel üzemel, hosszú (akár 3 év) üzemidővel
- Megbízható adatkapcsolat a szenzorral (Vezeték nélküli rendszer erős elektromágneses térben pl.: vasút mellett bringázva nem veszi a szenzor jelét.)
- Gyakorlatilag minden funkciót tud(na) ugyanúgy mint a vezeték nélküliek, csak ma nem divatosak.
Kibontva
Ennyi bevezető után végre elérkeztünk a Cateye Enduro és Velo 9 tesztjéhez. A két órát egyszerre mutatom be, mivel gyakorlatilag azonos órákról van szó, csak a szenzor vezetéke más. Az Enduro vezetéke 4 mm vastag, míg a Velo 9, a mindenki által ismer és megszokott lényegesen vékonyabb vezetékkel rendelkezik. Ezen túl az Enduro szép piros/fekete színű, a Velo 9 fekete, vagy fehér. (Szóval, ha olyan piros mániás vagy mint én akkor csak az Enduro lehet a nyerő.)
Cateye Enduro és a Velo 9 két szín változata
Vastag és vékony vezeték közötti különbség szemmel látható.
Funkcióit tekintve az alábbi adatokat mutatja:
1. Aktuális sebesség
2. Maximális sebesség
3. Átlagos sebesség
4. Útvonal távolság
5. Teljes távolság
6. Eltelt idő
7. Kalóriafogyasztás
8. Szén-dioxid megtakarítás
9. Óra
+1 A sebesség előtti kicsi fel, vagy lefelé mutató nyíl jelzi az átlag sebességhez képest hogyan haladunk.
Mit is tud? A doboz hátoldalának tájékoztatója
Itt jegyezném meg, hogy a kalóriafogyasztás és a szén-dioxid megtakarítás becsült adat. A Cateye használati útmutatója szépen leírja azok számítási metódusát.
Kalóriafogyasztás
A számítógép a kalóriafogyasztást méri - figyelembe véve a sebességeket az egyes másodpercek során. A megadott érték csak tájékoztató jellegű.
A Szén-dioxid megtakarítás kiszámítása
Megtett táv (km) x 0,15 = Szén-dioxid megtakarítás (kg)
A 0,15-es szorzót „egy benzinüzemű gépkocsi által 1 km megtett út alatt kibocsátott Szén-dioxid megtakarítás” kiszámítására használt képletbe az összes benzinüzemű személygépkocsira vonatkozó 2008-as átlagérték behelyettesítésével kapták meg, a közlekedést és turizmust felügyelő szakminisztérium honlapján szereplő leírás szerint.
Ha már a funkcióknál tartunk engedjétek meg, hogy bemutassam a CatEye Velo7-et, amely „csak” 7 funkciós. Nincs benne a Kalóriafogyasztás és a Szén-dioxid megtakarítás becslése. Gyakorlatilag az a két opció, amelynek ismerete nélkül nem érdemes elindulni bringázni.
Én a vastag vezetékes verziót, az Enduro-t vásároltam meg. Egyrészt tetszett a piros/fekete színe, amely jól megy a bringámhoz, másrészt a vastag vezeték használata előnyösebbnek tűnik egy terep túrabringán. Az óra funkcióit figyelembe véve elég lenne számomra a Velo7-es is, de az csak vékony vezetékes jeladóval rendelkezik és külön megvásárolva a vastagot drágább lenne, mint az Enduro. Tök nagy dobás lenne a CatEye-től, ha a vevő dönthetné el, hogy milyen jeladóval szeretné megvásárolni a kütyüt.
A Velo7, Velo9 és Enduro kilométer órákhoz vásárolható kiegészítők:
- Küllőmágnes (1699691N)
- Vastag vezetékes (Enduro) konzol (1603490)
- Vékony vezetékes konzol (1603491)
Ezek az alkatrészek hazánkban is kaphatók, keresd kedvenc boltodban.
És amit nem tudsz megtenni
Létezik a Velo sorozatnak vezetékmentes órája is (Velo Wireless). Ha a vezetékes órádhoz veszel Velo vezetékmentes konzolt, azzal nem válik az vezeték mentessé, mivel nem kompatibilisek. A vezetékes órák hátulján van két fém érzékelő, ami konzol bölcsőjébe rakva érintkezik azzal. Azon át kapja a kerékről a jelet. A vezeték nélküli rendszereknél a jel rádión érkezik, ami az órába és nem a bölcsőbe van beépítve...
Az Enduro élesben
A terméket kibontva a vastag vezeték tekintélyt parancsoló volt. Nem csak szemtelen jól néz ki, hanem az anyag tartása miatt lényegesen könnyebb is volt felszerelni a bringára és jobban is áll rajta. (Nem hajlik annyira, mint a vékony vezeték.) a csomaghoz mellékelt kábelrendező spirállal igényesen hozzá lehet fogatni a hidraulika vezeték, vagy a váltó bowdenházhoz. A kormányra az óra bölcsőjét és a villa lábára a szenzort a mellékelt kábelkötegelőkkel néhány perc alatt fel lehet szerelni.
Szépen futó vastag vezeték
Őszintén szólva a vezeték hosszát én kicsit rövidellettem, de ez csak annyiban merült ki, hogy az óra a tervezett bal oldali elhelyezés helyett a kormány jobb oldalára került. Apró bosszúság, igazán semmit nem befolyásol. Az óra üzembe helyezése a beállításokkal folytatódott. A kerékméret és pontos idő beállítása után használatba is vehettem a rendszert.
Az első próbák már megvoltak. Az óra stabilan ül a kormányon, a mért adatok könnyen jól leolvashatóak róla, a funkcióváltó gombja finoman üzemel. Egyetlen egy dolgot hiányolok belőle, ami a másik bringámon lévő órában van, az pedig az opcionális (ki/be kapcsolható) háttérvilágítás.
A Cateye Enduro a vastag vezetékével mindenképpen jó választás. Könnyű felszerelni, és beüzemelni. Menet közben egyszerű üzemeltetni és a mért adatokat kényelmesen le lehet olvasni bármilyen terepviszonyok között is tekersz. A vezeték hosszát én úgy 5 cm-el megtoldanám. Tapasztalataim alapján a tetszés index 4/5
A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.
Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett