Bemutatkozik a Cube Touring EXC.
Korábban volt Cube túrabringám a Nature Pro, amelyet 2019-ben vásároltam. Nagyon szerettem és rengeteg közös túránk volt. Tökéletesen elégedett voltam a márkával, így nagy örömömre szolgált, hogy újra egy Cube trekking bringa nyergébe ülhettem a hazai forgalmazó, a Velobike Kft jóvoltából.
A Cube Touring a gyártó túrabringái között igen előkelő helyet foglal el. Fölötte már csak a Kathmandu áll. A Touring csoport jellemzője, hogy 4 felszereltségi szintű (Touring, Touring One, Touring PRO, Touring EXC) és három váz típusú (férfi, trapéz/női, alacsony átlépési magasságú) kerékpár közül választhat az érdeklődő.
A Touring EXC a csoport legmagasabb felszereltségű tagja. Ez egy komoly bringa, amely a kompromisszumokat nem szerető, megbízható és igényes kerékpárosok számára készült. Duplán húzott alumínium csövekből hegesztett, a mai trendeknek megfelelően rejtett bowdenezésű trekking váza van, amelyhez a gyártó a váz színére fújt Suntour NEX HLO 63 mm-t mozgó teleszkópot illesztett.
A kormány, a kormányszár, a markolat, a nyeregcső és a nyereg a gyártó saját márkás, kiemelkedő minőségű termékei.
Az első kerék Shimano agydinamóval fut, még a hátsó egy TurneyTX belépő szintű agyon. A Cube márkás felnin a Schwalbe Range Cruiser reflex csíkos gumija feszít.
Apró részletek
A fékek a Shimano megbízható és remek ár/érték arányú MT-200-as hidraulikus tárcsafékei, amelyekhez az ebben a kategóriában elvárt 3 ujjas fékkarok kerültek felszerelésre. A váltókarok és a váltók is a Shimano Deore csoportjába tartoznak. Elől három (48X36X26T), hátul 10 lánckeréken (11-34T) futhat a lánc.
Nézd csak a kormány és a kormányszár finom mintázatát! A markolat maga az álom volt.
Egy alap bringa felszereltségének listája nagyjából itt véget ér. A Touring EXC-n azonban van még néhány olyan cucc, ami egy túrabringán szükséges.
A csomagtartó, a sárvédő és a kitámasztó a Cube speciális termékei. A bringára gyakorlatilag csak ezek szerelhetőek fel. A váz egyéb típusokat nem fogad. Cserébe olyan tökéletes összhangban van a bringával, hogy öröm ránézni.
A Touring EXC kiegészítőkben erősen felszerelt. Illeszkedésük tökéletes a gépen
A hátsó lámpát a sárvédőbe integrálrák, ahogy a vezetékezését is. Az első lámpa a CUBE Shiny 50 névre hallgat. Mindkettő a fentebb emlegetett agydinamóval működik.
A bringa rendelkezik még egy érdekes szériafelszereléssel, ez pedig a nadrágszárvédő, amely igényes, átlátszó műanyagból készült darab. A hazai piacon ez nem elvárás, sőt szokatlanul hat egy túrabringán, úgy tűnik tőlünk nyugatabbra szeretik a népek.
Élesben
Az első méter nagyon fura volt. Sportos gépeken ülök, így szokatlan volt az egyenes gerincű bringázás, de higgyétek el: könnyű megszokni. Ez az extra magas, állítható kormányszárnak köszönhető. Felegyenesedett felsőtesttel bringázva kitárul a világ. Ami jó, ha a tájat akarod szemlélni, sőt nagyon jó a városi közlekedésben is, hiszen az autók teteje fölött jól belátni az előttünk lévő teret. A következő ami megfogott a markolat, ami nagyon kényelmes. Kesztyűvel, vagy kesztyű nélkül használva is nagyon jó fogást biztosít. Az összkép nem lenne teljes, ha nem említeném meg a kormányt, amelynek szélessége és hajlításai annyira jól passzoltak a kezemhez, hogy szívem szerint átszerelném a saját gépembe. A nyeregről most sajnos nincs ilyen jó véleményem, de tudjátok: Ízlések és fenekek...
A kerékpár fordulékonyságára sem lehet panasz: a vasúti átjáró csiki-csukis átvezetését könnyen vette. Nem kellett lábletétellel, vagy tolással megoldani a helyzetet. A bringa rendkívül jól gurult, köszönhetően az 5 barra felpumpált külsőnek. Itt jegyezném meg, hogy az agydinamó ellenállását egyáltalán nem érezni, így aki kicsit idegenkedik tőle az megnyugodhat. Sőt! Csak ajánlani tudom. Aszfaltos túrákra, városi közlekedésre tökéletes. (Ha bővebben érdekel, olvasd el az agydinamós cikkünket.). Ha már itt járunk akkor megemlítem, hogy a két lámpa az elsőn lévő kapcsolóval hozható működésbe. Ez menet közben könnyen elérhető és jól kezelhető.
A kerékpár felszereltsége minden várakozást felülmúlt. Erre tényleg csak egy kulacstartót kell felrakni és a világból is ki lehet tekerni vele. Úgy gondolom, minden túrabringás vágya teljesülne egy ilyen felszereltségű géppel.
Strapabíróságával kapcsolatban nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy szinte mindenhol és minden körülmények között jól használható. Erre legjobb bizonyíték az én Cube Nature Pro bringám, amely hiba nélkül vette 2021-ben a Hungarian Divide fél távját, amelyről korábban ITT meséltem. (link)
Női szemmel
Megkaptuk a bringa trapéz vázas típusát is. Erről női tesztelőnk az alábbiakat nyilatkozta:
A női változat tökélesen illett a városi, hétvégi kirándulások hangulatához. A bicikli ergonómiája számomra pont jó volt. Egyenes háttal, magasan ülve, kényelmesen hódíthattam meg rajta a kitűzött kilométereket. A bringát nem éreztem nehéznek, szükség esetén, pl. vasúti síneken vagy kisebb akadályoknál könnyen megemelhető. Az én saját villanybiciklim nehezebb ezért nagy élvezet volt, egy ilyen fürge bringát hajtani.
Nekem bejött a németek pedantériája, hogy a váltókat és a láncot átlátszó műanyag borítás fedi. Megkímélve a ruhát, cipőt az esetleges nem kívánt olajfoltoktól.
Külön kiemelném a kerékpár markolatát, ami az eddig próbáltaktól eltérően tartja a kézfejet, egyáltalán nem tört, nagyon kényelemes volt.
A kerékpár részletes specifikációja és ajánlott ára a Cube weboldalán olvasható.
Támogatott tartalom