A Powershift a hátsó agyba épített egy vezeték nélküli kétsebességes agyváltót, míg a kazettán egy 11-es, 12-es, vagy 13-as sor csücsül.
A belga Classified kifejlesztett egy hátsótengelybe épített, vezetéknéküli kétsebességes agyváltót, amely kompatibilis a Shimano és a SRAM 11 és 12-es hajtásláncokkal, illetve a Campagnolo Ekar 13-as rendszerével.
A szetthez készült még egy szabadalmaztatott, egy darabból álló, megmunkált acél kazetta is. Ez 11, 12, 13-as sorral és többféle variációval rendelhető.
Jelenleg az országúti és a gravel verzió van forgalomban, az MTB változatot május végére ígérik.
A rendszer lelke a hátsó agyba épített 1:0,68 arányú bolygóműves redukciós fogaskerék és egy vezeték nélküli elektronikus vezérlő. Az előnye, hogy terhelés mellet is gyorsan tud váltani, és szélesebb áttételezési tartományt ad, finomabb lépcsőkkel, kiváltva a 2x rendszereket, mindezt az 1x rendszerekhez képest minimális súlytöbblet mellett. A váltás csak 150 ms időt vesz igénybe és akár 1000 W-os terhelés mellett is végbemegy. Sőt akár hátrafelé tekerve vagy álló helyzetben is működik.
Az agyba szerelt akku 3-6 hónapot bír egy töltéssel, a váltógyűrű kormánykapcsoló (Ringshifter) kb. 10 000 váltás után kell tölteni. A koskormány végébe szerelhető változat egy pici gombelemet tartalmaz, amit kb. évente kell cserélni.
Ugye milyen jól hangzik?
A jelenlegi legolcsóbb szett ára: 1450€ ami viszont vetekszik egy jobb minőségű kerékpár árával.