Mit tud egy forgási ütközésvédelemmel ellátott sisak 38 db ezresért?
2020 óta használom a Lazer Coyote bukósisakom, amellyel igen elégedett vagyok. Az eltelt 3 év alatt csak a belső szivacsokat kellett megvarrnom, mivel a 3 rétegű anyag tavaly kezdett külön életet élni. Az idén a Lazer hazai forgalmazója a Paul-Lange Hungary Kft. rendelkezésemre bocsájtotta a sisak legújabb KinetiCore forgási ütközésvédelmi rendszerével gyártott változatát.
A piros az én 3 éves, a fekete a most tesztelt Lazer Coyote bukó
Ahogy a fenti fotókon láthatod első ránézésre külsőre nem változott a sisak 2020 óta. Belsejüket tekintve viszont már feltűnik, hogy a szivacsozása nem csak színben, hanem alakban is módosult, illetve a belső felülete olyan furcsa, recés.
A recés felület a Lazer KinetiCore nevű forgási ütközésvédelmi rendszere
Ez a recés felület elsősorban nem a szellőzést kívánja javítani, hanem ez maga maga a Lazer KinetiCore nevű forgási ütközésvédelmi rendszere.
A Lazer 2022-ben jelentette be a KinetiCore nevű forgási ütközésvédelmi rendszerét, amelynek célja, hogy a forgásvédelmet magukba a sisakokba integrálja, és ne opcionális bónusz funkcióként (MIPS technológia) kezelje. Az autós technológia által inspirált morzsolódási zónákat használja (recés felület), hogy felfogja az esés erejét. Más rendszerekhez képest kisebb a súlya és javul a szellőzése is, mivel a védelem magából a sisakból származik, nem pedig egy kiegészítő bélésből.
Független tesztek megerősítették, hogy a Lazernek sikerült ugyanazt a védelmi szintet elérnie ezzel a beépített technológiával, mint a korábban használt hozzáadott (MIPS) technológiával.
Külsőre igen tetszetős sisak
Közelebbről megszemlélve azonban a két sisak között rengeteg eltérés van.
Mágneses csatot kapott az új modell, aminek nagy előnye -azon kívül, hogy a csatt egy kézzel kikapcsolható-, hogy menet közben, ha elfelejtetted összecsatolni kényelmesen megtehető. A régi hagyományos csatos rendszerrel ehhez kézügyesség, türelem, sík útviszony és némi szerencse kellett.
Apró részletek
A sisak siltje 3 állásban mozgatható. Ritkán kell, de jól jöhet menet közben ez az opció. Óvatosan feszegetve leszedhető, mint az elődjéé, amivel „országútiasítani” lehet. Ez jól jön, ha egy sisakkal (naná) szeretnéd megoldani az aszfaltos és terep túráidat.
A régi és az új bukó súlya
Saját mérésem alapján a sisak 10 g-al könnyebb lett a régebbi modellnél. Ez a KinetiCore kialakításának köszönhető.
A sisakon ugyanúgy 21 szellőző nyílás található, de ezek kialakítása kicsit jobbnak tűnik, mint a régebbi modellnél.
A sisak 4 színben kapható (fekete, fehér, szürke és szürkés zöld), de sajnos messziről rikító szín nincs közöttük.
Na hadd szóljon!
A sisakot könnyen a fejemre állítottam. Első lépésben a Turnfit rendszerrel a fejemre igazítottam, majd másodpercek alatt meg volt a pánt állítás is. Közben a bukó le sem került a fejemről. A párnázottsága kicsivel jobbnak tűnik az elődjénél, ahogy a szellőzése is. A belső felületének recésségét egyáltalán nem érezni.
A sisak szerintem jól néz ki. Beépített ütközésvédelmi rendszere -bár élesben nem teszteltem, és remélem senkinek sem lesz rá alkalma- biztonságot ad viselőjének. Ha sisak vásárlás előtt álltok, akkor gondoljatok rá.
Tetszés index: 5/5
A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.
Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett
Támogatott tartalom