Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 cube aim slx allroad 01

Cube AIM SLX Allroad

Képzelj el egy bringát az alábbiak alapján: Erősen ejtett felsőcső, 100 mm-t mozgó teló, hidraulikus tárcsafék, 29-es kerék, széles 2,25 gumik. Mi jut róla eszedbe? Naná, hogy egy merevfarú monti! Az alkatrészek felsorolása azonban nem ért véget. Csukd be a szemed, folytatom: Agydinamós világítás, pálcás sárvédők, csomagtartó és lábtámasz. Igen, ez már nem a megszokott gyári felszereltség, elsőre lehet, hogy nem is bringa, hanem egy városi terepjáró villan be, ami nem is meglepő, hiszen ez tényleg az, csak két keréken.

cube aim slx allroad 02

Nálunk még szokatlan, de tőlünk nyugatabbra már rengeteg ilyen bringa szaladgál az utakon. Nagy divatja van. Ha belegondolok az én merev montim is hasonló a téli időszakban…

Ismerjük meg közelebbről

A gépsárkány az AIM sorozat csúcs bringája. Alumínum váz, 100 mm-t mozgó „lockolható” SR Suntour XCM teló adja az alapot. Ez a váz a Cube merevfarú monti váza. A drágább alu vázas bringái is erre épülnek. A kormány, kormányszár, markolat, nyereg, nyeregcső a Cube saját márkás darabjai.

A tárcsafék Shimano Altus, amelyet 3 ujjas fékkarral tudunk vezérelni. Ez egy olcsó, megbízható, jó fékerőt biztosító darab, amely ha nem versenyzel jól fog szolgálni éveken át. A rendszer 160-as tárcsák segítségével állít meg.

A váltás is Shimano. A 2X9 nagyon jó választás ha túrázol. Tudom, nem trendi manapság. Viszont praktikus és olcsó a kopó alkatrészek cseréje. A hátsó váltó Alivio, az első egy Topswing rendszerű Altus. A váltókarok szintén Altus családból kerültek ki. A rendszer gyenge pontja a Topswing rendszerű első váltó. Erről majd kicsit lentebb mesélek még.

cube aim slx allroad 03

A hajtómű egy Altus, két tányéros (36-22T) hajtómű a gyártó weboldala szerint. A valóságban azonban egy ACID, amit a Prowheel gyárt (négyszög tengely csatlakozás, alu kar, és acél, nem bontható tányérokkal). A 9-es sor Acera (11-36T). A hátsó kerék Shimano TY agyra épült, és a küllők Cube felnit tartanak. A gumi Schwalbe Smart Sam. Az első kerékbe egy Shimano agydinamó került. Típusa DH-3D32, ami egy könnyített, sport célra ajánlott darab.

Itt széria tartozék, máshol kiegészítők az ACID pálcás sárvédő, a csomagtartó, az oldaltámasz és a Cube első lámpa. Remélem azt már mindenki tudja, hogy a Cube bringák gyakorlatilag csak a saját kiegészítőivel szerelhetőek fel.

Ezek közül, így lehet, hogy többet is be kellene szerezned a későbbiekben, ha nem ezt a modellt választod. Ezen a bringán azonban minden van. Az ára 389 990 Ft. A bicó kis testvére az AIM SLX, abban különbözik, hogy nem agydinamós, és nincsenek rajta a fentebb említett kiegészítők. Ennek az ára 349 990 Ft. A 40 000 Ft ugyan nem kevés pénz, de ár-érték arányt nézve a teljesen felszerelt jobb áron van, mint a kopasz olcsóbb. Ezt vásárlásnál mindenképpen vedd figyelembe.

cube aim slx allroad 04

Mire lehet használni egy ilyen bringát

Igazi mindenest varázsolhatsz belőle. Így, ahogy most van egy munkába járós bringa, vagy száraz időben a földutak királya. Leggyengébb egysége a Smart Sam gumi, amit mindenes gumiként szoktunk emlegetni. Ez viszont kompromisszumot jelent. Nem kicsit. Aszfaltra nem igazán jó, nagy a gördülési ellenállása és gyorsan kopik. Egy év, egy hátsó gumi. Körülbelül így számolj. Terepen, döngölt földutakon teljesít a legjobban. Extrémebb körülmények között viszont megint nem az igazi.

Napi ingázáskor tény, hogy nem ez lesz a város leggyorsabb bringája, de (a váltót használva) könnyen és dinamikusan tudsz indulni a kereszteződéseknél, és a jobbkezes utcáknál. Igazából a rajta lévő külső helyett vennék rá egy aszfaltra valót. Ha már a Schwalbenél maradunk akkor pl. a Mondial jó választás lehet. (Ez ráadásul döngölt földutakon is jól teljesít.) Ezzel gyakorlatilag aszfaltos túrázásra is felkészítettük.

Terepen történő használatra is alkalmas ez a bringa, csupán le kell szerelni róla a sárvédőt, csomagtartót, lábtámaszt. A sárvédőbe viszont beszerelték az agydinamóról működtetett hátsó világítást. Ha ez nem lenne, viszonylag gyorsan átalakítható lenne. Ezért ha ilyen kettős használatot tervezel a bringánál én helyedben a hátsó vezetékes lámpát végleg elengedném és elemről, vagy akkumulátorról működtethető hátsólámpát szerelnék rá.

Na nézzük az öszvért gyakorlatban

Először a városban használtam. Nevezetesen a munkahelyem és a lakásom között ingáztam néhányszor. Kellemes, kényelmes, jó kis bringaként ismertem meg. A vastag guminak nem okoz gondot a város útjainak változatos minősége. Külön tetszett hogy az első lámpának Cube logója úgy van kialakítva, hogy világít. (Kicsit olyan érzés, mint a mai autóknál, ha kinyitod az ajtód, a kocsi márkát olvashatod alatta az aszfalton. Így tudod miből szálltál ki.) Külön tetszett, hogy alacsonyabb sebességnél átvált villogó üzemmódba, illetve a hátsólámpa, ha megállunk is tovább világít.

cube aim slx allroad 05

Elvittem egy tereptúrára is. Nevezetesen körbetekertem vele Csömört. (Ha érdekel az útvonal katt IDE!) Kezes gép volt, jól megállta a helyét a homokos viszonyok között is. Mivel bénáztam és elfelejtettem kesztyűt vinni, így nyugodt szívvel mondhatom, hogy a markolata kesztyű nélkül is kényelmes több órán át tartó bringázás alatt is. Egy-egy nagyobb döccenőnél lehetett érezni, hogy az oldaltámasz le-föl csapódik, de egyéb kivetnivalót nem találtam. Összességében ez egy jól felszerelt, univerzális bringa. Ami a napi ingázásban, vagy a hétvégi hosszabb, akár többnapos aszfalt vagy tereptúrákon jól megállja a helyét.

Tetszés index 4/5

A cikk elején ígértem, hogy megírom a TopSwing váltóval mi a problémám. Sajnos a kerékpár tervezésnél ma uralkodó design a célszerűség rovására megy. A rejtett kábelezésre gondolok, ami egy agyrém. A váltó és sokszor fék kábeleket rejtve a vázon belül vezetik. A váltónál a középcsapágy ház alatt - a lehető legrosszabb helyen - bújnak elő ezek. Itt, a legkoszosodósabb részen haladnak tovább. Jó esetben a hátsóváltó bowdenje végig tokozott. Az első váltóé azonban a középcsapágy ház alatt a szabadba tör és csupaszon közelíti meg azt. A hátsó kerék mindent ráhord: száraz időben a port, esőben a vizet és a sarat. Ezek a bowdenre rákerülve növelik súrlódást, a váltás nehezebbé és pontatlanabbá válik. Pokollá téve a bringás életét. „Side Swing”, azaz oldalhúzású váltó ezt a problémát megoldja, ha váz fel van készítve rá. Ezt csak azért írom, hogy tudd, ha ilyen rendszerű montid van takarításkor fokozottan figyelned kell erre!

bringalap teszt 5

A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.

Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.

5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett