PRO pumpák tesztje
A napokban kaptam egy hívást a Paul Lange Hungary Kft marketingesétől, hogy van-e kedvünk PRO termékeket tesztelni. Kedv természetesen volt. Meg is állapodtunk abban, hogy legyenek PRO pumpák, mégpedig 5 darab. Két napra rá futár csöngetett címünkön egy nagyobb dobozzal. Elkerekedett a szemem, mert őszintén szólva kisebb csomagra számítottam. Kibontva 4 pumpa és egy meglepetés fogadott.
Ezután a kicsit hosszúra nyúlt bevezető után nézzük a kapott PRO pumpákat. A meglepetést a végére hagyom, már csak azért is, mivel az Pumpa is, meg nem is.
PRO Mini Compact csöves pumpa
Csöves pumpák esetén a pumpa egy rugalmas csövön keresztül csatlakozik a szelepre. Az ilyen típusúakkal lényegesen könnyebb és kényelmesebb felfújni a kerekeket. A mostani bemutatónk mini pumpái mind ilyen típusúak.
PRO Mini Compact pumpa 192 mm hosszú, és 84 g súlyú (vázra rögzíthető adapter nélkül mértem). A lökettérfogata, azaz az egy fújással a kerékbe juttatott levegő térfogata 32 cm3. A tetején lévő kupak kattintásával hozzáférünk a tömlőhöz. Néhány csavarás után a rögzítése megszűnik és már ki is húzható a pumpa belsejéből. Ennek csavaros végét kell a szelepre csavarni. Ez könnyen és szorulás mentesen megoldható. Figyelem, csak Presta szelepes belsővel használható.
A pumpa nem teleszkópos és egy utas, azaz csak összenyomásra fújja a levegőt a belsőbe. A háza alumínium, a markolattal egybeépített dugattyúja műanyag. A masina könnyen és kényelmesen használható, a gyári adatok szerint 7 bar-ig tudja felfújni a belsőt.
Ami tetszett benne
- kicsi kompakt méret
- kis súly
- könnyű és kényelmes használat
Ami nem
- csak presta szelephez használható (írom én, akinek csak ilyen belsője van).
Ára: 10 290 Ft
Tetszés index:5/4
PRO Mini Performance HV csöves pumpa
A pumpa anyagát tekintve alumínium. Nem csak a háza, de a markolat és a dugattyú rész is. A súlya kerek 100 g, a rögzítő adapter nélkül, ahogy az előzőt is mértem. Hossza 208 mm. Lökettérfogata: 42 cm3. Ahogy az előző, ez is csöves, amely a tetején lévő kupak alól csalogatható elő. Autó és presta szelephez is használható, csak a végén lévő adaptert kell megfordítani.
A gyári adatok szerint ez is maximálisan 7 bar-ig tud felfújni egy belsőt. Szintén egy utas, azaz csak az egyik irányba fúj.
Ami tetszett benne
- alumínium házas
- a szolid gravírozott feliratok nagyon sejtelmessé és egyben igényessé varázsolják a kinézetét
- kis mérete könnyen pakolhatóvá teszi.
Olyat nem is tudok mondani, ami nem tetszett volna rajta.
Ára 16 990 Ft
Tetszés index 4/5
PRO Team HP Mini pumpa
Nagyon jól néz ki ez a kis pumpa. A súlya mindössze 85 g, a hossza pedig 188 mm. A teljes háza alumínium, amelybe szolidan bele gravírozták a nevét. Egy fújással 18 cm3 levegőt juttat a kerékbe. Ez a pumpa a súlyával emelkedik ki a többi közül. Cél egy nagyon könnyű kis helyet foglaló eszköz megalkotása volt. Elsősorban verseny orientált bringások kedvence lesz. Igaz, hogy lassabban fújtat, de cserébe könnyű és kis helyet foglal.
A tetején lévő kupakot lecsavarva férünk hozzá a a pumpa tömlőjéhez, amely mint az előzőnél mindkét szeleptípushoz jó. A pumpát egy negyed fordulattal elfordítva húzható ki a dugattyú, amelynek a színe pont olyan, mint a két végdugó.
Használata kényelmes. Az előző kettőtől vékonyabb, ami még kecsesebbé teszi. A gyári adatok szerint 11 bar -ig fúj.
Igazából ha két utas lenne minden vágyamat teljesítené, így azonban nem kapja meg a Tetszés index maximális pontszámát.
Ára: 25 600 Ft
Tetszés index 4/5
PRO Performance álló pumpa
Következő pumpánk egy nyomásmérős műhely pumpa. Anyaga acél és a talpába van beépítve egy jó nagy kijelzős nyomásmérő. Nagyon jó a pumpa súlypontja, amely eléggé lent van, így nem egy borulékony fajta (nem úgy, mint az én két műhelypumpám).
A fogantyúja jól kézre esik, kényelmes fogású, nem hajlik nagyobb nyomás alatt sem. Ez jó, mert a maximálisan 11 bar-ig tud egy tömlőt felfújni, a gyári adat korrekt. Leteszteltem, lásd a következő pumpánál. És természetesen tudja a presta és az autószelepeket fújni.
A szelep csatlakozója számomra új, „Snaplock EZ fej” nevet kapta a keresztségben. Egy „T” elágazás két végén foglalnak helyet, kék a prestára, piros az autószelepre való. Ha autó szelepet akarsz fújni akkor a presta oldalát a mutató ujjaddal addig benyomod, még a színes része is besüllyed a T alakú fejbe. Ezután ráhelyezed a szelepre és addig nyomod még a prestás kék rész ismét elő nem bukkan. Így rögzíted a pumpa fejet a szelepszárhoz. A megoldás szerintem zseniális.
Ára: 34 990 Ft
Tetszés index 5/5
PRO Team Levegő Konténer azaz a Tank
Ahogy a cikk végén említettem jöjjön a meglepetés, a tank! No ne egy harckocsira gondoljatok, hanem egy légtartályra, ami arra való, hogy a tublesses külsőket a belőle gyorsan kiáramló levegő gyorsan rászorítsa a felnire. Ez a tömlő nélküli kerekeket használó bringások kedvence lesz. Mivel egyszerre nagyobb mennyiségű levegő áramlik a külsőbe, ami gyorsan a helyére szorítja azt.
Ahhoz, hogy használni tudd először fel kell tankolni levegővel. Például az előző műhely pumpával. Maximum 12 bart szabad bele rakni. Mivel adott volt a lehetőség a Pro Performance műhelypumpával megtankoltam 11 bar -ig. Ha az elején nehezen megy a levegő mozgasd meg kicsit a szelepen a pumpa fejet. Ha már könnyen tudod fújni, akkor jól csatlakozott. A könnyű fújás ki is tartott 8 bar-ig. Utána már megizzasztja az embert, mert egyre nehezebb további levegőt belepasszírozni, de nem lehetetlen.
Durrantottál már el 3 bar körüli nyomáson belsőt? Ha igen, tudod mekkorát szól. Vajon 11 bár milyen lehet mondjuk ha zárt térben durran? :D
Tegyük félre a viccet, mielőtt valaki komolyan gondolja. A tank teljesen biztonságos. Ráadásul a benne lévő levegő mennyisége sem túl sok. Átengedve azt a kerékbe, abban már csak kb. 3 bar lesz a nyomás.
Összességében egy érdekes termékről van szó. Tömlő nélküli kerekekkel rendelkező bringások körében jó dolog lehet.
Ára 46 990 Ft
Tetszés index 4/5
A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.
Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett
Támogatott tartalom