Nincs elem, nincs akku, kisebb ökológiai lábnyom
Korábban arról szóltak a pletykák, hogy a Shimano a teljesítmény orientált családjaiban (Dura Ace, Ultegra, 105) elhagyja a mechanikus váltót. Ennek nem feltétlen örült mindenki. A napokban viszont megjelent a 105 alkatrészcsalád mechanikus változata. Ez 12 sebességes rendszer, kicsit nehezebb, mint a 105 Di2, viszont sokkal olcsóbb, kisebb ökológiai lábnyomot hagy és nem kel töltögetni.
Mi az újdonság?
A rendszer teljesen új 12 sebességes mechanikus első és hátsó váltót, valamint frissített 12 sebességes fékváltókart tartalmaz.
FD-R7100 2x első váltó, amely 50-52 fogas nagytányérhoz optimalizáltak. Konzolos és bilincses kivitelben is elérhető, súlya kb 96 g.
RD-R7100 12 sebességes hátsó váltó, alacsony profilú Shadow RD, egyfeszítéses konstrukció, közvetlen rögzítés, 11-34T vagy 11-36T kazettákhoz optimalizálva, súlya: kb. 249 g
ST-R7120 12 sebességes fékváltó kar. Mechanikus váltó és hidraulikus fék kar, 12 sebességes rendszerhez tervezve, kifinomult ergonómia rövidebb karelérési görbét biztosít, súlya: 612 g/pár
Ami nem változott
A Shimano új mechanikus 105 ( R7100) rendszere ugyanazt a 12 sebességes hajtókart, láncot és 11-34T kazettákat, valamint tárcsaféknyerget tartalmazza, mint a tavaly nyáron bevezetett 105 Di2.
Összességében mit is mondhatnánk a rendszer megjelenésével kapcsolatban?
-Hurrá!