Az előző részben elmeséltem mit, hogy sikerült beszereznem a bringához. Most pedig megépítjük!
Miután minden együtt volt, szépen letakarítva kezdődhetett a világ legszebb munkája a bringaépítés.
Ebből lesz a bicikli
Az alkatrészeket szépen egymás mellé raktam, majd a vázat a szerelő állványba helyeztem. Némi gyönyörködés után a kerekekre felraktam a gumikat.
A kerekek már készen vannak
Ezután a villát és a stucnit, a kormányt, a nyeregrudat és a nyerget építettem a helyére. A következő lépés a kerekek beszerelése volt. Ekkor a gép szépen lekerült az állványról, és kotyogás mentesen beállítottam a kormánycsapágyat, a kormány megfelelő ívét, illetve a nyeregrúd körülbelüli magasságát. Mielőtt a bringa visszakerült volna az állványra feszesre húztam az összes csavart.
Már lábon áll
A következő lépés a hajtó kar, a hátsó és az első váltó felrakása volt. Az első váltó miatt a nyeregcsőre nem kerülhet kulacstartó, mivel a bilincs pont annak az alsó szemére kerül. Lelkiekben hallom az egykori Bikkmakk csapatát fújjogni, hogy mekkora probléma ez. Engem viszont egyáltalán nem érdekel, mivel évek óta hátamon viszem a vizet.
Váltás, hajtás főelemei fent vannak
A váltók után a bringa kezelő szerveit raktam fel a kormányra, majd a féktesteket. Miután mindezzel elkészültem, szinte kész is a Kona, már csak a bowdenezés és a finom beállítás volt hátra, amely ennyi, vagy még több időbe került, mint az eddigi szerelés.
A vezérlő pult
Miután ezekkel elkészültem egy kis viking szobrocska került a teló hídjára, mintegy befejezésként.
Végül
Igazi gyöngyszem lett a Fire Mountain. Ránézésre kecses, a meredek felső vázcső miatt izgalmas formás bringa. Aki kigyógyult a mai vastag hajlított alsóvázcsöves divathullámból, az biztos nem megy el mellette szó nélkül.
A mű
A kerékpáron, mint biztosan feltűnt nincs egyetlen SHIMANO alkatrész szem. Ez ma már egyáltalán nem szokatlan, hiszen a SRAM elég komoly részese lett az alkatrész piacnak. Ez viszont 1999-2000-ben igen csak szokatlan volt. Többen meg is kérdezték, hogy lehet ez. Ennek pedig egy egyszerű tudatos oka volt.
Abban az időben a japán alkatrészgyártó tudhatta magáénak a piac jelentős részét. Egy bringás boltban név szerint a rettenetes egri Aranyküllőben, amikor SRAM cuccokról érdeklődtem fitymálón és flegmán válaszoltak, hogy az semmi, csak SHIMANO alkatrészekből lehet bringát építeni. Arra a kérdésemre, hogy próbálták-e már nemleges volt a válasz. A botban akkor jártam utoljára, és ennek köszönhettem az elhatározásomat, hogy olyan bringát rakok össze, amin egyetlen SHIMANO alkatrész sincs.
Elhatározásom sosem bántam meg. Százezernél több kilométert tettünk meg együtt. Voltunk többször a Garda-tónál, Salzkammergut maratonon is kipróbáltuk mit tudunk, de itthon is sok helyen megfordultunk.
A Konával a Salzkammergut maratonon, 2002-ben
Újra rá ülve jó volt érezni ezt a kecses képet. Az össztelós bicóm után olyan mintha nem is lenne bringa alattam. Könnyű, jól gurul, a villa azt tudja, mint a mai modern villák, csak nem 100-130 mm-en, hanem 75-ön.
A nyári szezonban többször fogom használni hosszabb-rövidebb utakon fogja élvezni jól megérdemelt nyugdíjas életét.
Egy dögös nyugdíjjas
Név |
Kona Fire Mountain |
Kona Fire Mountain tunning |
Váz | Kona Cr-Mo Butted | Kona Cr-Mo Butted |
Villa | RST 381 R | Marzocchi Bomber Z2 BAM |
Kormánycsapágy | Tioga TG | Ritchey |
Hajtómű | Cyclone CA-3458 | White Indistries |
Középrész | Shimano LP 27 | Sun Race |
Pedál | LXT acél | Time |
Lánc | UD 50 | Sun Race |
Lánckeréksor | Sun Race 8-as 11-30 | Sun Race 9-es 11-32 |
Első váltó | Shimano Alivio | SRAM 9.0 |
Hátsó váltó | Shimano STX-RC | SRAM 9.0 SL |
Váltókar | Shimano Alivio | SRAM 9.0 SL |
Kormány | Ritchey Force | Easton Monkey Lite |
Kormány fej | Kona Control | Kona Control |
Fék | Tektro 820 A | SRAM 9.0 |
Fékkar | Tektro 342 A | SRAM 9.0 SL |
Első agy | Kona OB 1 | Sachs Quartz |
Hátsó agy | Shimano Alivio | Sachs Quartz |
Felni | Mavic X 138 | Syncros XLR |
Gumi | Kona Enter/Break | Schwlbe Black Jack |
Ülés | SDG Comp | Vetta Trishock |
Nyeregrúd | Kona Thumb | Syncros |
Súly | 12,5 kg | 11.7 kg |
A katalógus gép és az általam álmodott masina