Egy volt egyetemista társam kerékpárján akadt meg a múltkor a szemem.
Igen egyedi masina. Megkértem, hogy írjon néhány szót róla, mert szerintem többünket lázba fogja hozni ez az egyedi gyártású masina. Íme:
2 éve nyáron a gyermekkori Csepel Camping biciklimből, egy kedves barátunk a mamának készített egy 3 kerekűt. Ekkor voltam terhes a kisfiammal és mondtam: "Jövőre szeretnék egy ilyet!" A jövő azonban mást hozott.
Azon az őszön találtunk véletlenül képeket egy jópofa háromkerekűről az egyik közösségi oldalon, ami nagyon megtetszett. Arra kértem az ezermester ismerősömet, hogy hozzon össze nekünk valami hasonlót.
Az alap egy női MTB jellegű kerékpár volt. Hátul 26"-os kerék megmaradt, viszont elöl két 20"-os kereket kapott. Az orrnehéz váz kialakításánál nem volt egyszerű a jó szögek megtalálása. Ezért pl. a villa fordítva lett felszerelve.
A váz kialakítás miatt a kormány is egyedi. Az első két kerék össze van kötve a stabil kormányzás érdekében.
A minél jobb kihasználás miatt, hátul egy hatsebességes váltó teszi a dolgát, így az emelkedőkön is könnye(bbe)n fel lehet menni.
Először egy hagyományos gyermekülést felszereltünk fel előre. Had legyen kilátása a kisfiamnak. De eszembe ötlött: "Miért ne ülhetne egy kényelmes fotelben?" Így a két első kerék között kapott helyet a babakocsink (Vagyis, ami megmaradt belőle.). Sőt! Meghagytuk a ledöntési funkciót, hogyha elalszik menet közben.
Teljesen más vezetni, mint egy kétkerekűt, de belejöttem pár hét alatt. A kisfiammal együtt imádjuk és végtelenül jó érzéssel tölt el bármerre megyünk mindenki meglepett arccal mondja: "Láttad? Iszonyatosan jó!"
A tavalyi nyár tapasztalatai alapján némi átalakítást végeztetünk a gépen. A kormányt 10 cm-el meg kell hosszabbítani, hogy még kényelmesebb legyen a testtartásom. Illetve féket kell úgy átalakítani, hogy álló helyzetben rögzíthető legyen. Kellemetlen, ha nélkülem indul el a kerékpár egy lejtőn.
Balla Marianna