Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Article Index

Az működési elve az, hogy a fékpofákat, a fékkar a két féktest és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
A fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik megfelelő hatás fokkal, mivel más az áttételi aránya, mint a cantilever fékhez készített fékkarnál.

Fék bowden cseréje:

Ha a fékek nehezen járnak célszerű lecserélni a fék bowdeneket.

TIPP!
Ebben az esetben a bowdenház cseréjét is javaslom, a tökéletes működés érdekében.

  • Vedd le a bowden végéről a bowden sapkát (Már ha még van rajta).
  • A féktesten a bowden szorító csavart lazítsd meg.
  • Húzd ki a bowdent a bowdenházakból.
  • Szereld ki a fékkarból a bowdent.
  • Vedd le a kerékpár vázról a bowden házakat.
  • Az új bowdenházakat vágd azonos méretűre, mint a régi. Ügyelj arra, hogy fék bowdenházat használj ne a váltó bowdenét. Ez a műanyag alatt spirális fémszövetet használ, valamint vastagabb mint a váltóbowdenház. A méretre vágáshoz speciális fogó, vagy egy nagyon jó minőségű csípőfogó kell.

bowdenházR

  • Nézd meg a bowden házak végét, hogy a kijáratuk szabadak-e. Ha nem akkor egy vékony imbuszkulcsal, vagy árral igazítsd meg.
  • Tedd fel a bowdenházak végére a bowdentámaszokat (kupakokat).
  • Szereld fel a vázra a bowdenházakat.
  • Tedd be az új fék bowdent a váltó karba.
  • Fűzd végig a fékbowdent a házakba
  • Rögzítsd a bowdent a féktesten a bowdenszorító csavarral.
  • Tedd fel a bowden végére a zárósapkát.
  • Állítsd be a féket.