Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Article Index

Működési elve az, hogy a fékpofákat a fékkar a két fékpillangó és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
Cantilever fék vagy a villához, vagy a kormánycsapágyhoz/kormányszárhoz képest húzza bowdennel a fékpillangókat.
Ez a fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik megfelelő hatás fokkal, mivel más az áttételi aránya, mint a „V" fékhez készített fékkarnál.

A fék felszerelése a vázra

  1. Vékonyan zsírozd be a vázon vagy a villán található fékkonzolt, amelyre a fékpillangók kerülnek.
  2. Csúsztasd a fékpillangókat konzolokra.
  3. A konzol végén található furatok valamelyikébe (ajánlom a középső furatot) illeszd be a fékpillangó hátsó részén kiálló fém tüskét. (A tüske a fékben található visszahúzórúgó része. Amikor a féket behúzzuk ez a rúgó megfeszül. A fékkarok elengedése után ez húzza vissza a fékpillangót a felniről.)
  4. A konzol végén található menetes furatba csavard be a rögzítőcsavart, és húzd meg.
  5. Egyik kezeddel nyomd össze a két fékpillangót és akaszd be a bowden végét a fékpillangó tetején található, erre kiképzett részébe.

A fékbetét túl távol van a felnitől

FONTOS! Ezt onnan tudod, hogy a fogáspont, azaz amikor a fék a felnihez ér nem az alaphelyzet és a kormány között félúton van a fékkar behúzásakor, hanem a kormányhoz ennél közelebb.

A finombeállítócsavar használata

fekbowdenfeszitocsavarR

Bowdenes fékeknél a fékpofák távolságát a felnitől csak a bowden rövidítésével lehet megoldani. A fékkar elején található finom állítócsavar szolgál erre. Kifelé tekerve a bowden rövidülni fog, és a pofák közelednek a fékező felülethez. Ha megtaláltuk az optimális távolságot, az ellenanyát csavarjuk ki a fékkar testéig, rögzítve a másik csavart a visszacsavarodástól.

Optimális esetben, a fékkar behúzása kor, egyharmad út után érezzük, hogy a fék el kezd fogni.

Ha kevés a finombeállítás

Ha a finomállító csavar nem vezet eredményre a féktestnél kell rövidíteni a bowden hosszán.

  1. Csavard vissza a finomállítócsavart a fékkaron.
  2. Fogd meg a bowdent jó erősen közvetlen a féktestnél. Ott ahol a szorítócsavar fogja a bovdent
  3. Lazítsd meg az imbuszcsavat. (Azt amelyik a bowdent tartja.)
  4. Kicsit húzz a bowdenen, úgy hogy, amikor ismét megszorítod a bowdenrögzítőcsavart az kicsit beljebb fogja a bowdent mint eddig.
  5. Ha ezen állítottál, akkor nézd meg, hogy a fékpofa a felnit teljes felületével éri-e fékezésnél. (Ennek leírását lásd a fékbetétek cseréjénél.)