Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 olvass el ha 2012 es 2019 vasarolt ultegra vagy dura ace hajtokarod van 02

A Shimano ellenőrzési és csereprogramot indít.

A Shimano Europe B.V. ("Shimano") 2012. június 1. és 2019. június 30. között gyártott 11 sebességes ULTEGRA és DURA-ACE HOLLOWTECH II országúti hajtókarok ellenőrzését és cseréjét kezdte meg egy lehetséges gyártási hiba miatt.

A Shimanóhoz beérkezett visszajelzések szerint egyes ULTEGRA és DURA-ACE hajtókarok ragasztott részei leválhatnak és eltörhetnek, ami esést- és sérülésveszélyt okozhat. A helyzet orvoslása érdekében a Shimano minden érintett hajtókart megvizsgál és amelyik nem megy át ezen az utólagos minőség ellenőrzésen, azt ingyenesen kicseréli.

Ez az ellenőrzés csak a csak a 2012. június 1. és 2019. június 30. között gyártott ULTEGRA és DURA-ACE hajtókarokra terjed ki.

Az ellenőrzés menete

1 lépés a modellszám kiderítése

Ha 11 sebességes ULTEGRA és DURA-ACE HOLLOWTECH II országúti hajtókarral rendelkezel nézd meg a modell számát.

A modellszámok a hajtókar belső oldalán, a pedál tengely menet környékén találhatóak. Csak az

  • ULTEGRA FC-6800,
  • ULTEGRA FC-R8000,

és a

  • DURA-ACE FC-9000,
  • DURA-ACE FC-R9100
  • DURA-ACE FC-R9100-P

hajtókarok érintettek.

A hajtókar belső oldalán sárgával a típusszám, kékkel bekeretezve a gyártási kód látható. Ezeket keresd a hajtókarodon.

2. lépés a gyártási szám kiderítése

Ha a hajtókar érintett, akkor a gyártási kódot kell meghatározni, amely a hajtókaron a modellszám környékén található.

Az érintett modelleket 2019 júliusa előtt gyártották, és az alábbi kétjegyű gyártási betűkódok valamelyikével rendelkeznek: KF, KG, KH, KI, KJ, KK, KL, LA, LB, LC, LD, LE, LF, LG, LH, LI, LJ, LK, LL, MA, MB, MC, MD, ME, MF, MG, MH, MI, MJ, MK, ML, NA, NB, NC, ND, NE, NF, NG, NH, NI, NJ, NK, NL, OA, OB, OC, OD, OE, OF, OG, OH, OI, OJ, OK, OL, PA, PB, PC, PD, PE, PF, PG, PH, PI, PJ, PK, PL, QA, QB, QC, QD, QE, QF, QG, QH, QI, QJ, QK, QL, RA, RB, RC, RD, RE és RF.

Azok a bringásoknak, akiknek a hajtóműve nem rendelkezik a felsorolt modellszámok és gyártási kódok egyikével sem kell semmit sem tenniük.

És itt álljunk is meg egy pillanatra, mielőtt rohannál a kerékpárboltba. Magyarországon az érintett alkatrészek bevizsgálása és a pontos folyamat ismertetése csak októbertől várható.

Addig is, ha érintett vagy, figyelj rá, bár rendkívül alacsony a meghibásodási ráta (1%-nál is kevesebb). A pontos részletekről (mihelyt meg lesz az infó) tájékoztatunk.

A Shimano ajánlása szerint a következő lépésekre számíthatsz:

3. lépés szakszerviz vizsgálata
Amennyiben a hajtókarod érintett meg kell azt vizsgálni, vagy a modellszámot és a gyártási kódot nem tudod a karról leolvasni, vidd el a bringádat egy szakszervizbe.

A szakszerviz megvizsgálja a hajtókart, hogy nem mutatkoznak-e a ragasztott alkatrészek leválásának jelei. Ha az ellenőrzésen a hajtókar nem megy át, akkor azt ingyenesen kicseréli a Shimano egy új hajtóműre, amelyet a kereskedő szakszerűen felszerel.

Támogasd a működésünket


Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?

Köszönjük!