Dina Marci és Valter Ati nyilatkozott terveikről, álmaikról.
"Messze a rajt, de jól indult a szezon. Remélem, kiérdemlem a Giro-szereplést" - mondta Dina Marci szerdán a Hősök terén, a Rózsaszín Fények Éjszakája elnevezésű eseményen, amikor is 37 településen, a magyarországi versenyszakaszok összkilométer számát nézve közel 400 kilométer hosszan történelmi emlékhelyek, szobrok, közterek, középületek, parkok és templomok kaptak rózsaszín megvilágítást a Giro híres ruhadarabjára utalva.
Amint Marci kifejtette, most "óriási élmény" volt a közös tekerés, a budapesti Nagy Rajton ott lenni pedig egyenesen egy megvalósult álom lenne számára, csapata ugyanis bízik az olasz körverseny szabadkártyájában.
Az elmúlt esztendőben Marci már megkezdte a szezont, a spanyolországi edzőtábor után a valenciai egynaposon benne volt a nap szökésében. Az EOLO-Kometa versenyzőjére az antalyai körverseny, a Strade Bianche, egy isztriai viadal, majd a Coppi e Bartali és a török körverseny vár, mielőtt reményei szerint ismét megmérettetheti magát a Giron.
Rózsaszín fénnyel világítják meg a Millenniumi emlékművet a fővárosi Hősök terén a Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny magyarországi rajtja előtt 100 nappal 2022. január 26-án. Ezen a napon 37 város vette fel virtuálisan a verseny színét, a rózsaszínt. MTI/Koszticsák Szilárd
A tavaly három napig összetettben élen álló és Valter Attila a tenerifei edzőtábort követően vett részt az eseménysorozat budapesti rendezvényén. A Groupama-FDJ versenyzője elmondta, a kéthetes időszakban közel 63 órát edzett, és leküzdött 42 ezer méter szintemelkedést, ami minőségben és mennyiségben is kiemelkedő. Meglátása szerint ez a felkészülés stabil alap lehet erre az idényre, amikor mindent megtesz, hogy megfeleljen az elvárásoknak.
Az MTI-nek úgy fogalmazott: noha a legtöbb kerékpároshoz hasonlóan a görgőzés és a spinningezés sem a kedvence, az, hogy a Hősök terén a rózsaszínre kivilágított Millenniumi emlékműnél száz résztvevővel együtt tekerhetett, egészen más volt.
"Egészen elképesztő volt ennek a körnek a közepén tekerni" - hangsúlyozta Attila, akire a Giróig a valenciai körverseny, a Strade Bianche, majd a tirrén-adriai, a katalán és az alpesi körverseny vár. A fehér murvás részekről ismert Strade Bianche kapcsán kiemelte: bízik benne, hogy hegyikerékpáros tapasztalatai segítik majd a toszkánai egynapos viadalon.
Az olasz körversenyre előre tekintve elárulta, nem ő lesz a kapitány, nem lesznek hegyi segítők a francia csapatban, amely elsősorban a sprinter Arnaud Démare szakaszsikereiért fog dolgozni. Ő viszont saját magáért versenyezhet, ehhez minden segítséget meg fog kapni, viszont nem is lesz rajta teher, hiszen nem rá fog épülni a csapat.
"Fiatalon ez jól jön, hogy nem körém épül az együttes, viszont nekem sem kell segítenem és beáldozni magamat. Futhatom a saját versenyemet" - fogalmazott Attila, aki összetettben 2020-ban 27., míg tavaly 14. helyen zárt. A Visegrádon záruló nyitóetap kapcsán elárulta, a várhoz két út vezet fel, számára a rövidebb, de meredekebb kedvezne, mert a hosszabbat szerinte akár az olyan sprinterek is kibírhatják, mint a háromszoros világbajnok Peter Sagan.
"Készülök specifikusan a sprintekre is, ugyanakkor butaság lenne minden erőmet kizárólag az első szakaszra koncentrálni, hiszen ezt követi további húsz. Ha esélyem van a győzelemre, akkor nyilván más a helyzet" - fejtette ki.
A Giro május 6-án rajtol, az első három szakaszt rendezik Magyarországon. Előbb Budapestről Visegrádra teker a mezőny, majd a fővárosban lesz egy időfutam, végül pedig Kaposvár és Balatonfüred között teljesítenek a versenyzők bő 200 kilométert. Magyarországot korábban még egyik háromhetes verseny sem érintette.
Forrás: MTI
Fotó: MTI