Működési elve az, hogy a fékpofákat a fékkar a két fékpillangó és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
Cantilever fék vagy a villához, vagy a kormánycsapágyhoz/kormányszárhoz képest húzza bowdennel a fékpillangókat.
Ez a fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik megfelelő hatás fokkal, mivel más az áttételi aránya, mint a „V" fékhez készített fékkarnál.
Fék bowden cseréje:
- Ha a fékek nehezen járnak célszerű lecserélni a fék bowdeneket. Ebben az esetben a bowdenház cseréjét is javaslom, a tökéletes működés érdekében.
- Vedd le a bowden végéről a bowden sapkát (Már ha még van rajta).
- A féktesten a bowden szorító csavart lazítsd meg.
- Húzd ki a bowdent a bowdenházakból.
- Szereld ki a fékkarból a bowdent.
- Vedd le a kerékpár vázról a bowden házakat.
- Az új bowdenházakat vágd azonos méretűre, mint a régi. Ügyelj arra, hogy fék bowdenházat használj ne a váltó bowdenét. Ez a műanyag alatt spirális fémszövetet használ, valamint vastagabb mint a váltóbowdenház. A méretre vágáshoz speciális fogó, vagy egy nagyon jó minőségű csípőfogó kell.
- Nézd meg a bowden házak végét, hogy a kijáratuk szabadak-e. Ha nem akkor egy vékony imbuszkulcsal, vagy árral igazítsd meg.
- Tedd fel a bowdenházak végére a bowdentámaszokat (kupakokat)
- Szereld fel a vázra a bowdenházakat.
- Tedd be az új fék bowdent a váltó karba.
- Fűzd végig a fékbowdent a házakba
- Rögzítsd a bowdent a féktesten a bowdenszorító csavarral.
- Tedd fel a bowden végére a zárósapkát.
- Állítsd be a féket.