Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Article Index

A középcsapágy szerkezete lehet hagyományos, amikor főtengely két golyós csapággyal van beágyazva a vázba. vagy monoblokk típusú.

A monoblokk beszerelése

A monoblokk két vagy három egységből áll: a csapágytestből, mely tartalmazhatja az egyik rögzítőcsészét, illetve másik rögzítőcsészéből. Ha külön csészékkel van dogunk, a meghajtás oldalit helyezzük fel a testre, ha eredetileg nem lenne rajta.

Monoblokszerelés

    • Alaposan zsírozzuk be a vázban lévő menetet, ahova a monoblokk kerül.
    • Kézzel hajtsuk be a jobb csészét és a csapágytestet a menetbe.

Angol menetes típusnál a menet fordított, azaz az óra járásával ellentétes! Ha a menet tiszta, akár teljesen be is tudjuk hajtani, de ne tegyük: hagyjuk az utolsó néhány menetet a végére! Ha nagyon megszorulna (főképpen az első néhány menetnél), akkor legjobb, ha a menetet menetvágóval kitisztítjuk.

  • A kerékpár másik oldalán hajtsuk be a rögzítőcsészét félútig.
  • Ismét térjünk át a másik oldalra, hajtsuk be teljesen a meghajtásoldali csészét, és szorítsuk meg.
  • A bal oldali rögzítőcsészét nem kell ekkora erővel meghúzni – főleg ha ez műanyagból készült.

A monoblokk rendszerű középcsapágyakat egy speciális, szerszámmal lehet beszerelni. Több szabvány létezik. Ügyelj arra, hogy a te vázadhoz megfelelőt használd. Ha nem vagy biztos a dolgodban fordulj szakszervízhez!