Élménybeszámoló a nagy kerékpáros túránkról: Franciaország, Olaszország, Svájc és Ausztria.
Col de l'Iseran
Második nap nem kisebb célt tűztünk ki magunknak mint megmászni a Col de l'Iserant amely Európa legmagasabb hegyi hágója a maga 2770 méterével. Ezúttal picit többet kellett autózni a rajt/cél állomáshoz ami szintén Franciaországban volt. A Mont Cenisnél található gyönyörű tó mellett pakoltunk ki és indultunk útnak az Iseran felé. Lanslevillard városáig gyakorlatilag csak gurulni kellett viszont azt elhagyva rögtön egy 10%-os szerpentinnel kezdődött a szakasz. Utána Bessanson keresztül Bonneval Sur Arc településig viszonylag sík volt a terep de maga az Iseran ebből a városból indult. Innentől számítva várt ránk 13,4 km emelkedő átlag 7,3%-os meredekséggel és még 977 m szinttel. Nem volt egyszerű de legyűrtük. Személy szerint jóval nehezebbnek éreztem ezt a szakaszt mint az előző Galibier mászást. Természetesen megérte a küzdelmet, nem minden nap mondhatja el az ember magáról hogy feltekert a kontinens legmagasabb hágójára.
Mondanom sem kell ez a hegy is többször szerepelt már a Tour de France történetében.
Iseran lejtőzés
Jafferau
Harmadik nap a társaság kétfelé vált, négyen elmentek Chamonixba hogy megnézzék a Mont Blanc csúcsát 3900 m magasból ahová drótkötélpályán lehet felmenni. Ketten maradtunk Bardonecchiában hogy kicsit feltérképezzük a környéket. Nos a szállásunktól mindössze 200 méterre indult a Jafferau csúcsra az emelkedő. Mint már említettem ez a hegy szerepelt a 2013-as Giro d'Italia 14. szakaszának hegyi befutójaként. Kár lett volna kihagyni!
Bevallom nem gondoltam hogy ez az emelkedő ilyen kis combos lesz. Mindössze 5,4 km hosszú ami a többi hegy fényében elég kurta, viszont ez a hossz 623 m szintet tartalmaz ami annyit jelent hogy átlag 11,5%-os (!!) meredekségű. Maradjunk annyiban hogy rövidsége ellenére igencsak megdolgoztatta a combjaimat mire felértem az 1908 m magas csúcsra.
Felfelé haladva utolértem egy párt akik elektromos MTB-kal mentek, be is álltam mögéjük és jó darabig a tempójukban tekertem. Érdekes volt hallani a motor zizegését. Amennyire észrevettem itt az Alpokban egyébként rengetegen használnak elektromos rásegítésű kerékpárokat. Persze volt is szint bőven a környéken amit lehetett mászni.