De miért blue? Mert fehér!
Teszteltünk már több defekt gátlót, így örömmel próbáltuk ki a Schwalbe által gyártott (Nem is ő gyártja! Jól van, na!) Doc Blue néven futó folyadékot. A defekt gátlót a Stan's NoTubes gyártja, ami az egyik legelismertebb cég, amely ilyen lötyik készítésével foglalkozik.
Slime defekt mentesítő rendszerét mutatjuk be.
A Slime már régi motoros, hiszen a gyártócég 1989-ben alakult. Jelenleg 36 országba exportálják terméküket, beszállítói a kerékpár-, a motorkerékpár- és az autóiparnak is.
OKO defekt gátló folyadékok
A most bemutatott termék OKO névre hallgat. Ez az egyik legrégebbi cég, aki ilyen termékeket gyárt. Ráadásul a traktortól a katonai autókig számos célcsoportnak fejlesztettek defektgátló folyadékot. Jelenleg ők a NATO beszállítói is.
A Doc Blue az eddig teszteltekkel ellentétben két dologra is alkalmas. Egyrészt belsőbe töltve véd a szúrásos defektek ellen. A Schwalbe honlapján a beszédes „Nagy defektek esetén nem használható (szakadás,vágás).” szöveg olvasható, ami sajnos nem tartalmaz érdemi infót. Mit jelent náluk a nagy? Ami nekem kicsi, az nekik már nagy? Jobb ha ezeket az adatokat nevesítik, akarom mondani számosítják.
Ennyi kesergés után elárulom, hogy mire jó még a cucc. Hagyományos külsőket belső nélküli használatra alakít át. Persze ehhez kell még egy-két dolog. (Erről nem is írok többet, mivel nem hiszem hogy túrakerékpáros téma.)
A terméket kibontva a dobozban két dolgot találunk. Van benne egy adag (60 ml) folyadék, ami egy MTB/Trekking -, vagy két országúti kerékre elegendő. Valamint egy ügyes kis kütyü, amivel mind az autó –, mind a Presta szelep szeleptűje kicsavarható. (Itt jegyezném meg, hogy a Presta szelepek nem minden belsőnél szerelhetők szét. Én, a Schwalbe és Continental belsőknél találkoztam eddig csak ezzel a lehetőséggel.)
Mivel az új bringámban autószelepes belső van, így a vásárolt két Prestás belsőbe a lakásban kényelmesen bele tudtam tölteni a defekt gátló folyadékot. A művelet pofon egyszerű volt és semmi piszokkal nem járt. Még mielőtt valaki megkérdezné, autószelepes tömlőkkel is működik, de nekem az összes bringámon Prestás van, így ezen is cseréltem.
A defekt gátló folyadék egyébként fehér színű nagyon jól terülő anyag. Benne nem is igazán lehet elsőre a szilárd részeket elkülöníteni. Azonban egy szövetre csöppentve a folyadék gyorsan elszivárgott és sikerült előcsalnom azt, ami valami nagyon apró, de egymáshoz jól tapadó gumiszerű fehér anyag.
A technikai leírás szerint 5-7 hónapig nyújt védelmet (egy szezon) és utána gumi filmréteggé alakul át, ahogy elpárolog a folyadék. Ezután bármikor megújítható, egy újabb adag tömlőbe töltésével.
Tapasztalataim alapján az eddig használtak közül, ez volt a legfolyósabb anyag. Ami jó, mivel a kerék forgás közben szinte egyáltalán nem üt. (Az általam eddig használ típusoknál bizony nagyon érezhető volt a kerék egyenetlen járása.) Ráadásul lényegesen nem, csak 60 g-mal növeli meg a kerék tömegét. Viszont minden szezon után meg kell újítani. Eddigi benyomásaim a cuccal kellemesek, ezt már szívesen beletöltöm az extra könnyű belsőimbe is.
Tetszés index: 4/5
Sajnos a nagy defekt ellen nem véd kifejezést nem tudom értelmezni. Kinek, mi a nagy? Viszonyítás kérdése. 5-öst akkor kapna, ha nem csak egy szezonon át védene.
A forgalmazó megjegyzése:
A defekt mérete valóban nincs leírva a Schwalbe oldalán (hiba!), illetve komolyabban körülírva, viszont felcsattantunk a beszállító honlapjára, ott 6.5 mm-es lehetséges sérülésről írnak, melyet még el tud tömíteni.
Megnéztük a Youtube-t is, ott is sikeresen tömítenek nagyobb defekteket, 100-as szögek okozta sérüléseket.
A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.
Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett