Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Article Index

Az működési elve az, hogy a fékpofákat, a fékkar a két féktest és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
Az oldalhúzós fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik rendesen.

A fék felszerelése a vázra.

A fék a féktest tengelyével rögzül a kerékpár vázra.

  1. Fogd meg a féket.
  2. Ellenőrizd, hogy a tengelyen a távtartó és a homorú alátét rajta van-e.
  3. Dugd át a fék tengelyt a vázon erre kiképzett nyíláson (A villán a két villaszár egyesülésénél középen található a furat, hátul a két támvillát összekötő kereszt merevítésen.)
  4. Állítsd a féket úgy, hogy a két fékpofa a felnitől egyenlő távolságra legyen.
  5. Rögzítsd a féket a vázhoz

A fékbetét túl távol van a felnitől

FONTOS! Ezt onnan tudod, hogy a fogáspont, azaz amikor a fék a felnihez ér nem az alaphelyzet és a kormány között félúton van a fékkar behúzásakor, hanem a kormányhoz ennél közelebb.

Finomállítócsavar

patkófékfimomállítócsavarR

A fékpofák távolságát a féktest tetején elhelyezkedő finom állítócsavarral teheted meg. (A bowdenház ebben ül a féktestnél.) Kifelé tekerve a bowden rövidülni fog, és a pofák közelednek a fékező felülethez. Ha megtaláltuk az optimális távolságot, az ellenanyát csavarjuk ki a féktestig, rögzítve a másik csavart a visszacsavarodástól.

Optimális esetben, a fékkar behúzása kor, egyharmad út után érezzük, hogy a fék el kezd fogni.

Ha a finombeállítás nem vezet eredményre

Ha a finomállító csavar nem vezet eredményre (teljesen ki lett csavarva) a féktestnél kell rövidíteni a bowden hosszán.

  • Csavard vissza a finomállító csavart a féktestnél.
  • Fogd meg a bowdent jó erősen közvetlen a féktestnél. Ott ahol a szorítócsavar fogja azt
  • Lazítsd meg az imbuszcsavat, azt amelyik a bowdent tartja. (régebbi fékeknél hatlapfejű csavart találsz, de ez ne ijesszen meg a munkaművelet ugyan ez.).
  • Kicsit húzz a bowdenen, úgy hogy, amikor ismét megszorítod a bowdenrögzítőcsavart az kicsit beljebb fogja a bowdent mint eddig.
  • Ha ezen állítottál, akkor nézd meg, hogy a fékpofa a felnit teljes felületével éri-e fékezésnél. (Ennek leírását lásd a fékbetétek cseréjénél.)