Működési elve az, hogy a fékpofákat a fékkar a két fékpillangó és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
Cantilever fék vagy a villához, vagy a kormánycsapágyhoz/kormányszárhoz képest húzza bowdennel a fékpillangókat.
Ez a fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik megfelelő hatás fokkal, mivel más az áttételi aránya, mint a „V" fékhez készített fékkarnál.
TIPP!
A fékhíd távolsága a gumitól nagyban befolyásolja a fékhatást, illetve a fékérzést. Minél közelebb engedjük a gumiköpenyhez, annál erősebb, de annál nyúlósabb lesz a fékezés. Arany középutat érdemes keresni.
Részei:
- Átkötő bowden
- Fék bowden
- Rögzítő csavar, rendszerint lyukas csavar, amin át kell dugni a bowdent. Az újabb megoldások már szorítóalátétesek, nincs a csavar kifúrva.
- Féktest
- Féktest rögzítőcsavarja
- Fékpofa