Működési elve az, hogy a fékpofákat a fékkar a két fékpillangó és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
Cantilever fék vagy a villához, vagy a kormánycsapágyhoz/kormányszárhoz képest húzza bowdennel a fékpillangókat.
Ez a fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik megfelelő hatás fokkal, mivel más az áttételi aránya, mint a „V" fékhez készített fékkarnál.
A fék felszerelése a vázra
- Vékonyan zsírozd be a vázon vagy a villán található fékkonzolt, amelyre a fékpillangók kerülnek.
- Csúsztasd a fékpillangókat konzolokra.
- A konzol végén található furatok valamelyikébe (ajánlom a középső furatot) illeszd be a fékpillangó hátsó részén kiálló fém tüskét. (A tüske a fékben található visszahúzórúgó része. Amikor a féket behúzzuk ez a rúgó megfeszül. A fékkarok elengedése után ez húzza vissza a fékpillangót a felniről.)
- A konzol végén található menetes furatba csavard be a rögzítőcsavart, és húzd meg.
- Egyik kezeddel nyomd össze a két fékpillangót és akaszd be a bowden végét a fékpillangó tetején található, erre kiképzett részébe.
A fékbetét túl távol van a felnitől
FONTOS! Ezt onnan tudod, hogy a fogáspont, azaz amikor a fék a felnihez ér nem az alaphelyzet és a kormány között félúton van a fékkar behúzásakor, hanem a kormányhoz ennél közelebb.
A finombeállítócsavar használata
Bowdenes fékeknél a fékpofák távolságát a felnitől csak a bowden rövidítésével lehet megoldani. A fékkar elején található finom állítócsavar szolgál erre. Kifelé tekerve a bowden rövidülni fog, és a pofák közelednek a fékező felülethez. Ha megtaláltuk az optimális távolságot, az ellenanyát csavarjuk ki a fékkar testéig, rögzítve a másik csavart a visszacsavarodástól.
Optimális esetben, a fékkar behúzása kor, egyharmad út után érezzük, hogy a fék el kezd fogni.
Ha kevés a finombeállítás
Ha a finomállító csavar nem vezet eredményre a féktestnél kell rövidíteni a bowden hosszán.
- Csavard vissza a finomállítócsavart a fékkaron.
- Fogd meg a bowdent jó erősen közvetlen a féktestnél. Ott ahol a szorítócsavar fogja a bovdent
- Lazítsd meg az imbuszcsavat. (Azt amelyik a bowdent tartja.)
- Kicsit húzz a bowdenen, úgy hogy, amikor ismét megszorítod a bowdenrögzítőcsavart az kicsit beljebb fogja a bowdent mint eddig.
- Ha ezen állítottál, akkor nézd meg, hogy a fékpofa a felnit teljes felületével éri-e fékezésnél. (Ennek leírását lásd a fékbetétek cseréjénél.)