Holkerékpározzak.hu voltunk, BRINGALAP lettünk!
Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!
Nagyon fontos, hogy havonta, de még inkább, amikor már dzsuvás a meghajtás (lánc, fogaskerekek, váltó görgők), pucoljuk végig! Ez sokat javít a meghajtási elemek élettartamán, valamint a váltás minőségén.
A váltó rendszer egy olyan mechanizmus, amely lehetővé tesz a lánc mozgását az egyes lánckerekek között. A váltók terelik a mozgásban lévő láncot az egyik lánckerékről a másikra, A váltókar ás ...
Működési elve az, hogy a fékpofákat a fékkar a két fékpillangó és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni ...
Az működési elve az, hogy a fékpofákat, a fékkar a két féktest és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár ...
Működési elve a fékkar húzásával a fékbowden elmozdítja a féktesten található nyomatékadókart kart. Ennek hatására a dugattyú a baloldali fékpofát a féktárcsához nyomja, majd a tárcsát nekitolja a ...
Hmm...Hamarosan erről is írunk!
A pedál a pedáltengelyből, két golyós csapágyból és a pedáltestből áll. A csavarmenet érdekessége, hogy a jobboldali jobb, a baloldali balmenetes. Tehát nem lehet felcserélni a pedálokat!
A hajtókarok csavarral rögzülnek a monoblokk tengelyére.Három rendszer létezik:
A lánc közvetíti a lábad által kifejtett energiát a hajtőműről a hátsó agyon lévő kis lánckerékre. Egy láncszem két-két, acéllemezből sajtolt tagból áll, amiket keresztirányban apró acél csapocskák tartanak ö...
A kerék részei: