A hajtókarok csavarral rögzülnek a monoblokk tengelyére.
Három rendszer létezik:
- négyszögletű,
- ISIS rendzerű (nemzetközi szabvány),
- Octalink. Shimano szabvány
A hajtómű leszerekése a tengelyről:
- Csavard ki a hajtóművet rögzítő csavart. Ezt a hajtókar tengely felőli végén találod imbuszcsavar, vagy hagyományos csavar (Dugókulcs szüksége hozzá.). Előfordulhat, hogy egy porvédő kupak takarja.
- Speciális hajtóműleszedő szerszámmal szedd le a hajtóművet a tengelyről.
- A szerszámot csavard bele a tengelycsatlakozás körüli menetbe a lehető legmélyebben.
- Ezután a szerszám csavarjának megszorításával tudod a hajtókart lehúzni a tengelyről.
Néhány esetben a hajtókarrögzítés egy önlehúzó szerkezettel valósul meg, így a megfelelő erőkifejtést követően a hajtókar a tengelyről lecsúszik.
Hajtókar visszaszerelése:
- Négyszöges tengelyre ne tegyél zsírt, töröld tisztára a tengely végét. Octalink vagy ISIS esetén zsírozd be a tengelyt ott ahova a hajtókar fog kerülni.
- Tedd fel a hajtókart a tengelyre. Ügyelve, hogy a jobb oldali kerüljön a jobb, bal oldali a bal oldalra. (Jobb oldalin van a lánckerék)
- A csavarral rögzítsd a főtengelyre a hajtókart.