Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Article Index

Az működési elve az, hogy a fékpofákat, a fékkar a két féktest és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
A fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik megfelelő hatás fokkal, mivel más az áttételi aránya, mint a cantilever fékhez készített fékkarnál.

Fékbetétek cseréje:

  • Nyomd össze a két fékpillangót
  • Akaszd ki a fékpipát a tartójából, ezáltal a két féktest teljesen szétnyílik.

Cserélhető betétes fékpofa

cserelhetobetetesfekpofaR.jpeg

Cerélhető beteétes fékek, ahol a fékbetét egy fém házban foglal helyet, amelyet elmozdulástól egy fém tüske véd

  • Vedd ki a fém rögzítőtüskét a fémház végéből. (Ez az egy kidudorodó pöcök lesz rajta)
  • Told ki az elhasználódott fékbetétet a tartójából.
  • Tedd be az újat. Ügyelve a menetirányra!
  • Tedd vissza a rögzítő pöcköt
  • Akaszd vissza az összekötő bowdeszakaszt, vagy fékpipát a tartójába.

Nem cserélhető betétes fékpofa

Nem cserélhető betétes fékpofa esetén (a fékbetét középtájt egy rúdra van szerelve, és rúddal együtt lehet cserélni)
Két típusa van és ezek egymással nem kompatibilisek. Egyik esetben a menetesrúd végén lévő csavar rögzíti a féktesthez, másik esetben a hossz irányban bordázott rudat két oldalról szorítja egy speciális csavar a féktesthez.

Első típus

nemcserelhetobetetesfekpofa01R.jpeg

  • Old ki az imbuszcsavart.
  • Csavard le az imbuszcsavart a menetes rúdról
  • Szedd ki a fékpofát ügyelve homorú , domború és hagyományos alátétekre, hogy tudd a helyes sorrendet összerakáskor, (belülről kifelé: fékpofa, homorú, domború, féktest, homorú, domború, alátét, anya)
  • Vedd ki az elhasznált fékpofát, tedd fel az alátéteket (sima, homorú, domború, sima)
  • Fékpofát helyezd a féktesbe
  • Tedd fel az alátéteket.
  • Csavard rá a záró imbusz csavart menetes fékrúdra
  • Nyomd a féktestet a felnihez
  • Állítsd be a fékgumit a felnihez (a fékező felület közepén fusson, minden része érjen a fékező felülethez, vagy a fékgumi vége legyen 1-2 mm-rel magasabban
  • Húzd meg a zárócsavart, ezzel rögzítve a fék pozícióját
  • Akaszd vissza az összekötő bowdeszakaszt, vagy fékpipát a tartójába.

Második típus

fotosketcher nemcserelhetobetetesfekpofa02rjpg

  • Old ki a fékgumit oldalról rögzítő csavart (Elől imbuszkulcsal ellentartasz, hátul villáskulccsal oldod a kötést
  • Vedd ki az elhasznált fékpofát
  • Tedd be az újat ügyelve a menetirányra! (Figyelem ennek a fékpofának a szára nem menetes, hanem hosszirányban bordázott, de néha teljesen sima!)
  • Húzd meg enyhén az anyát. (A fék gumi még mozgatható legyen, de magától ne mozduljon el a féktestben)
  • Nyomd a fékpillangót a felnihez
  • Állítsd be a fékgumit a felnihez (a fékező felület közepén fusson, minden része érjen a fékező felülethez.
  • Imbuszkulccsal ellen tartva húzd meg erősen a a másik oldalon a csavaranyát.
  • Akaszd vissza az összekötő bowdeszakasztót, vagy fékpipát a tartójába.