Ebben a részben elmesélem, hogy hogyan sikerült a hiányzó alkatrészeket beszereznem.
Mint bizonyára emlékeztek a második részben felmértem a kerékpár állapotát. Kiderült, hogy mit kell cserélni, illetve, hogy mi nem eredeti rajta. A Csepel szétszerelése és az alkatrészek takarításával egy időben elkezdtem a hiányzó alkatrészek beszerzését is.
Ezek ahogy korábban beszámoltam nektek az alábbiak:
- Sachs Huret váltókar,
- kormányszár,
- kormány,
- fékkarok.
A beszerzéshez az internetet hívtam segítségül. A Testbike, Vatera, Express, Bikemag Piactér apró hirdetéseit böngésztem.
A váltókar
Azt hittem ez lesz a legnehezebb. Mivel otthon van egy orosz országúti kerékpárom, amelyen ehhez igen hasonló váltókar van, így itt ideiglenesen azt terveztem használni, de szerencsém volt.
A Vaterát böngészve láttam egy fixáras hirdetést Sachs Huret váltókarról. Gyorsan lecsaptam, személyes átvétel, irány Csepel. Egy középkorú úr az eladó, kézfogás, majd váltókar fogdosás. Mosolyom a fülemig ér, mikor látom, hogy vadonatúj. Ez sosem volt még felszerelve. Szuper!
A kormányszár
Vaterát böngészve, a váltókar mellett találtam egy Csepel Lady váz szetet, amely tartalmazta a vázat, a villát, a kormányszárat, kormányt és a hajtókart. Mindez 2000 Ft-ba került aukción. Utolsó nap ütném le 4000 ért, hogy biztosan én legyek a nyerő, de lassú voltam, 6000 Ft-ért valaki elvitte megtorpedózva engem.
Ezután több heti böngészés, levélküldés érdeklődés után a Testbike-on találtam 3 kerékpárt, amelyet a tulaj alkatrészenként is árul. Az egyikben pedig ott volt a hőn áhított kormányszár. Gyors telefon és igen, még meg van. Árában megegyezünk és este találkozunk a WestEndben. Itt kicsit kínos dolog történt. Feleségem a papír pénzt kivette aznap a tárcámból és nem szólt róla. Fizetnék, de nincs nálam annyi. Végül 600 Ft és egy BKV jegyért sikerült hozzájutnom az alkatrészhez.
Kormány és a fékkar
Ez már szinte könnyen ment. Bikemag Piacterén találtam egy srácot, aki sok-sok bontott alkatrészt árul. No persze itt minden meg lett volna elsőre. Láttam nála kormányszárat, váltókart, mindent. Szóval itt szépen kikerestük a kormányt, amin a fékkar is rajta volt. Sajnos a fékkar végéről a bowdenház tartására szolgáló pöcök hiányzott, de raktunk bele másból származó alkatrészt, hogy ha más nem lesz, de ezzel már szépen összerakható a Sirály.
Szerencsére ez a kis alkatrész is megoldódott, mert a Luongóban.
Kapcsolódó cikkek: